ابتدا باید در دیجی‌کالا به عنوان فروشنده حقیقی یا حقوقی ثبت‌نام کنید

بعد از ثبت‌نام، باید در یک کلاس آموزشی آنلاین شرکت کنید تا مقدمات فروش در دیجی‌کالا را با یکدیگر مرور کنیم.

این وبینار هر روز در ۴ ساعت مختلف برگزار می‌شود برای شرکت در این کلاس می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید، راس ساعت وارد لینک شوید و در انتهای وبینار نیز فرم نظرسنجی را تکمیل کنید تا حضورتان در کلاس تایید شده و وارد مرحله بعد شوید.

حالا نوبت به درج کالا می‌رسد که دو حالت دارد:

۱- در صورتی کالای شما در حال حاضر در دیجی‌کالا به فروش می‌رسد، شما هم باید همان کالا را به پنل خود انتقال دهید و در مرحله بعد قیمت‌گذاری کنید، این نکته بسیار مهم است که کالای شما از لحاظ تمامی ویژگی‌ها و مشخصات باید همان کالای موجود در وب‌سایت باشد.

۲- اما اگر کالای شما در وب‌سایت دیجی‌کالا موجود نبود، باید آن را به عنوان یک کالای جدید ثبت کنید.

پس از اینکه کالای جدیدی را درج کردیم و یا با استفاده از گزینه «شما هم بفروشید»، کالای موجود در دیجی‌کالا را به لیست کالاهای خود انتقال دادیم، کارشناسان دیجی‌کالا آن را بررسی می‌کنند. برای اینکه وضعیت کالا را پس از درج مشاهده کنیم، چه مسیری را طی کنیم؟

در این مرحله باید برای کالای خود تنوع ایجاد کنیم و هر  تنوع را جداگانه قیمت‌گذاری کنیم.

در واقع اگر قصد فروش یک کالا در رنگ‌ها یا سایزهای مختلف را دارید، نیازی نیست چند بار این کالا را درج کنید، فقط کافی‌ است یک بار مشخصات آن را تکمیل و تصاویر رنگ‌های مختلف را بارگذاری کنید، سپس در زمان قیمت‌گذاری برای رنگ‌ها یا سایزهای مختلف تنوع ایجاد کنید.

نمایش کالا در وب‌سایت دیجی‌کالا

حالا کالای شما روی وب‌سایت دیجی‌کالا نمایش داده می‌شود.

حالا نوبت به سفارش‌ها می‌رسد،  باید روزانه در چند نوبت به پنل خود سر  بزنید  و بعد از بررسی سفارش‌ها برای تحویل دادن آن‌ها به انبار محموله بسازید.

روش بررسی سفارش و ساخت محموله را در مقاله زیر بخوانید.

برای بسته‌بندی هر کالا باید شرایطی را رعایت کنیم تا کالاها آسیبی نبینند و  به بهترین شکل به دست خریدار برسند.

جزئیات را در مقاله زیر بخوانید.

حالا باید کالاهای خود را به انبار ارسال کنید، برای ارسال کالا به انبار  این مقالات را بررسی کنید.

دریافت درآمد از دیجی‌کالا

دیجی‌کالا خود را متعهد می‌داند که در سریع‌ترین زمان با فروشندگان تسویه‌حساب کند به همین دلیل بازه کوتاه ۱۵ روز را به عنوان اولین بازه پرداخت در نظر گرفته است که در مقایسه با شرایط پرداخت در سایر بازارهای فروش، بازه زمانی بسیار کوتاهی است. همچنین این زمان نیز قابل کاهش است و شما می‌توانید با افزایش فروش (فروشی بیشتر از هدف تعیین شده در یک ماه  برای هر گروه کالایی) بازه تسویه‌حساب کوتاه‌تری را تجربه کنید.