فرم گزارش فروش کالای مغایر

یکی از دغدغه‌های مهم خریداران هنگام خرید آنلاین، دریافت کالایی است که دقیقا با آنچه در وب‌سایت درج شده است یکسان باشد. توجه به این اصل از مهم‌ترین اصول فروش آنلاین برای اعتمادسازی و افزایش تکرار خرید مشتریان است؛ بنابراین دیجی‌کالا و فروشندگان فعال در مارکت‌پلیس دیجی‌کالا باید کالایی را عرضه کنند که ۱۰۰درصد با تصاویر و مشخصات درج‌شده در وب‌سایت، مطابقت داشته باشد.

کالای مغایر چیست؟

هر کالای درج‌شده در وب‌سایت دیجی‌کالا مشخصات منحصر‌به‌فردی دارد که در بخش‌های عنوان، تصویر، معرفی و مشخصات فنی کالا  ذکر شده است. هر کدام از این بخش‌ها اطلاعاتی درج‌ شده است که مشتری با بررسی آن، کالای مورد نیاز خود را انتخاب می کند.

این اطلاعات شامل موارد زیر است، که کالا را از سایر کالاهای مشابه متمایز می‌­کند

  1. برند درج شده برای کالا
  2. مدل درج شده برای کالا
  3. تصویر کالا
  4. ویژگی‌ها، بررسی تخصصی محصول و مشخصات فنی
  5. تصویر بسته‌بندی کالا
  6. رنگ و ابعاد کالا
  7. اقلام همراه کالا

در صورتی که کالای ارسالی برای مشتری حتی در یکی از موارد بالا، تفاوت داشته باشد، کالای مغایر محسوب می‌شود، فروش و عرضه آن تخلف است و فروشنده  مشمول جریمه و محدودیت خواهد شد.

برای آشنایی بیشتر با کالای مغایر مقاله زیر را مطالعه کنید.

همه آنچه باید درباره کالای مغایر بدانیم

فرمی که در ادامه مشاهده می‌کنید برای گزارش تخلف فروش کالای مغایر تنظیم شده است. در صورتی که فروشنده‌ای کالای شما را می‌فروشد اما کالای ارسالی او با مشخصات درج‌شده در وب‌سایت مغایرت دارد، می‌توانید با تکمیل این فرم کارشناسان دیجی‌کالا را مطلع کنید تا بررسی‌های لازم انجام شود.

نکته مهم:

لطفا دقت کنید؛ در حال حاضر برای گزارش فروش کالای مغایر نیاز و الزامی به خرید کالا نیست، لطفا با این هدف خرید نکنید. بارگذاری عکس کالای مغایر در فرم نیز اختیاری است.

(در گذشته خرید کالای مغایر برای تکمیل فرم اجباری بود اما در حال حاضر و در فرآیند جدید نیازی به تهیه کالا نیست.)