امکان ساخت مرسوله (ویژه خدمات ناوگان حمل و نقل دیجی‌کالا)

ناوگان دیجی‌کالا، سرویس حمل‌و‌نقلی است که کالا را از شما تحویل می گیرد و به انبار دیجی‌کالا تحویل می‌دهد.

 خدمات ناوگان در حال حاضر فقط در تهران فعال است و به علت محدود بودن ظرفیت پس از بررسی و امکان‌سنجی کارشناسان دیجی‌کالا برای فروشندگان متقاضی فعال خواهد شد.

فروشندگان تهران می‌توانند درخواست استفاده از خدمات ناوگان دیجی‌کالا را ثبت کنند تا بررسی شده و در صورت تایید برای ایشان فعال شود.

برای این درخواست، پس از ورود به پنل و انتخاب منوی درخواست پشتیبانی، گزینه ثبت درخواست پشتیبانی را انتخاب کنید، سپس از میان دسته‌بندی‌ها،«سفارش/محموله/انبار» و از میان موضوعات «درخواست ناوگان حمل و نقل دیجی‌کالا» را انتخاب کنید و درخواست خود را ارسال کنید.

نکات مهم درباره تحویل کالا به ناوگان دیجی‌کالا

  • حتما باید پرینتر لیبل (برچسب نارنجی) داشته باشید و لیبل را روی بسته‌بندی کالا نصب کنید.
  • بسته‌بندی کالا و شرایط فیزیکی آن باید به شکلی باشد که از مرحله تحویل به ناوگان تا تحویل به مشتری هنگام جابجایی آسیب نبیند. برای جلوگیری از آسیب دیدگی کالاها، بسته‌بندی‌ باید با‌دقت و با‌کیفیت انجام شود. کالاهای آسیب دیده در انبار پذیرش نمی‌شوند و باعث کسری کالا و ناقص شدن محموله می‌شود. بسته‌بندی کالاهای شکستنی با دقت مقاوم‌سازی شود و حتما قبل از قرار گرفتن در کارتن، با فوم یا نایلون حباب‌دار پوشیده شوند و روی کارتن برچسب و یا علامت «شکستنی » درج شود.
  • کالاهای کوچک و کالاهای متوسط و بزرگ هرکدام در محموله‌ای جداگانه ساخته و بسته‌بندی شوند. 
  • اگر در یک روز چندین محموله ساخته‌اید همگی آن‌ها در یک مرسوله قرار دهید. در ادامه روش ساخت مرسوله را توضیح می‌دهیم.
  • کالاهای هر محموله را در یک بسته مجزا قرار دهید و لیبل محموله را چاپ کرده و روی آن نصب کنید.
  • روی بسته‌بندی یا کارتن هر محموله هم نام پنل مشخص باشد. در ساده ترین حالت می‌توانید با یک ماژیک اسم پنل را روی بسته‌بندی و یا کارتن محموله بنویسید.
  • درصورتی‌که محموله حجم بالایی دارد و در یک بسته و یا یک کارتن جا نمی‌شود، روی تمامی بسته‌ها نام پنل و تعداد کارتن‌ها بصورت مشخص و خوانا نوشته شود. مثلا اگر نام پنل شما پرشیا است و محموله شما ۳ کارتن شده است، روی کارتن اول بنویسید، پرشیا ۱ از ۳ ، کارتن دوم، پرشیا ۲ از ۳ و کارتن سوم پرشیا ۳ از ۳
  • در نظر داشته باشید که محموله‌های انبارش و سفارش حتما جدا از هم بسته‌بندی شده و مشخص و جداگانه تحویل راننده شود.
  • در صورتی‌که محموله ناقص است و یک یا چند کالا  کسری دارد باید بر روی بسته‌بندی، موارد کسری درج شود ومشخص باشد. این مورد را به راننده نیز اطلاع دهید.
  • زمان دریافت محموله‌ها را راننده با  در نظر گرفتن مسیر و محدودیت‌های ترافیکیِ شهر، تعیین می‌کند. در این زمینه لازم است که فروشندگان همکاری‌های لازم را با رانندگان انجام دهند و هنگام مراجعه راننده  به ایشان، حتما محموله آماده باشد.

 

روش ساخت مرسوله ویژه ناوگان دیجی‌کالا

مرسوله، مجموعه‌ای از چند محموله است. اگر در یک روز چندین محموله برای تحویل به ناوگان ساختید، همگی را در یک مرسوله قرار دهید. در ادامه گام‌های ساخت یک مرسوله را یکدیگر  مرور می‌کنیم.

۱- مطابق معمول برای کالاهای خود بر اساس ماهیت (کوچک/بزرگ/متوسط) و تعهد ارسال گذشته و امروز محموله می‌سازید.

آشنایی با روش ساخت محموله سفارش

۲- در مرحله بعد باید از محموله‌های خود مرسوله بسازید،برای این کار وارد منوی لیست محموله‌ها شوید و سپس با انتخاب محموله یا محموله‌های مورد نظر، روی ساخت مرسوله کلیک کنید.

۳-در گام بعد وارد صحفه ساخت مرسوله می‌شوید. در این صفحه باید محل تحویل، تاریخ تحویل و بازه زمانی دریافت مرسوله را انتخاب کنید. در نهایت روی ساخت نهایی مرسوله کلیک کنید تا مرسوله موردنظر ایجاد شود.

لیست مرسوله های ساخته شده به همراه جزئیات هرکدام، در قسمت «مشاهده لیست مرسوله ها» قابل مشاهده است.

تنظیمات محل تحویل (انبار شما) در پنل‌تان برای مراجعه ناوگان

شما می‌توانید از قسمت پروفایل در پنل‌تان با انتخاب منوی آدرس، جزئیات آدرس و موقعیت مکانی انبار یا محل موردنظر برای مراجعه ناوگان را مشخص کنید.

در قسمت آدرس بخشی به عنوان اطلاعات انبار را مشاهده می‌کنید. اگر آدرس انبار جداگانه‌ای نداشته باشید، همان آدرس اصلی را در اینجا به عنوان  آدرس انبار می‌بینید. شما می‌توانید با انتخاب گزینه ویرایش با کلیک روی دکمه حذف، انبار را حذف کرده و یا با استفاده از گزینه افزودن آدرس انبار، نسبت به افزودن یک انبار جدید اقدام کنید. (مشخصات انبار  را دقیق وارد کنید و موقعیت مکانی آن را نیز روی نقشه مشخص کنید.) در انتها روی گزینه تایید کلیک کنید.

منظور از انبار، انبار شما برای مراجعه ناوگان است.

 

 

 

نکات مهم درباره آدرس انبار شما در پنل‌تان

  • یکی از روش‌های دریافت کالای مرجوعی، عودتی و پذیرفته نشده در انبار، برای فروشندگان ساکن تهران، استفاده از ناوگان دیجی‌کالا است. لازم به ذکر است که برای استفاده از این امکان نیاز به فعال بودن ناوگان ندارید.

    فقط کافی است که یکی از انبارهای خود را به عنوان انبار مرجوعی انتخاب کنید تا در زمان درخواست دریافت کالاهای مرجوعی،عودتی و پذیرفته نشده در انبار، ناوگان دیجی‌کالا برای تحویل دادن کالاهای شما به آن آدرس مراجعه کند.

  • مسیر انتخاب انبار به عنوان انبار مرجوعی: پنل> پروفایل> اطلاعات آدرس و تماس> اطلاعات انبارها>ویرایش>وارد کردن اطلاعات>روشن کردن انبار مرجوعی >ثبت تغییرات 

  • پس از ثبت اطلاعات انبار خود، از طریق پنل درخواست کالای مرجوعی و عودتی خود را ثبت نمایند.

اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت کالاهای مرجوعی

  • همیشه یک آدرس انبار باید وجود داشته باشد پس شما نمی توانید تمام آدرس‌های خود را پاک کنید.
  • آدرسی که به عنوان انبار مرجوعی انتخاب شده باشد امکان حذف شدن ندارد. ابتدا یک انبار دیگر را به عنوان انبار مرجوعی معرفی کنید، تغییرات را ذخیره کنید و بعد انبار مورد نظر را حذف کنید.