نکاتی برای بهبود فروش محصولات بومی و محلی از زبان خریداران

«پروژه سبز و دیجیتال» حاصل همکاری مشترک دیجی‌کالا و برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) است که در زمستان ۱۴۰۰ آغاز شد. هدف از این پروژه، بهبود دسترسی تولیدکنندگان و کشاورزان «حوضه آبریز دریاچه ارومیه» به فضای تجارت الکترونیک و فروش آنلاین است.

در جریان این پروژه از مخاطبان محصولات بومی و محلی در وب‌سایت دیجی‌کالا یک نظرسنجی انجام شد که نتایج آن می‌تواند اطلاعات و دیدگاه ارزشمندی از انتظارات خریداران این نوع محصولات به تولیدکنندگان بدهد.

اگر شما هم در زمینه تولید محصولات بومی و محلی فعال هستید و در خصوص انتظارات و نیازهای خریداران خود سوال دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. اینجا به شما می‌گوییم که با چه تغییراتی در کسب و کار خود می‌توانید فروش‌تان را افزایش دهید.

سبز بودن محصولات بومی و محلی برای مشتریان مهم است

استفاده کردن از مواد طبیعی به ویژه در صنایع دستی، رعایت کردن اصول کشاورزی پایدار در محصولات کشاورزی و بسته‌بندی دوستدار محیط زیست، از مصداق‌های سبز بودن یک محصول است. طبق نظرسنجی‌های انجام شده سلامت محصولات و رعایت ملاحظات زیست‌محیطی هر دو در کنار هم برای خریداران اهمیت دارد و توجه به آن‌ها به جلب رضایت و تکرار خرید آن‌ها کمک می‌کند.

بسیاری از خریداران انتظار قیمت ارزان ندارند

با مطالعه مورد قبل، احتمالا نگران شدید که سبز بودن، هزینه تمام‌شده محصولات را بالا می‌برد. جالب است بدانید که بر اساس نتایج نظرسنجی تقریبا نیمی از پاسخ‌دهندگان انتظار دارند قیمت محصولات بومی و محلی بیشتر از محصولات کارخانه‌ای باشد و حدود یک چهارم از آن‌ها نیز انتظار قیمتی مشابه محصولات کارخانه‌ای را دارند. بنابراین نگرانی برای ارزان تمام شدن محصول را کنار بگذارید و برای موارد حائز اهمیت مانند بسته‌بندی و کیفیت مواد اولیه، هزینه کنید و در نهایت محصولات را بر اساس کیفیت واقعی و زحمتی که برای آن کشیده می‌شود قیمت‌گذاری کنید.

خریدار را از دو موضوع مطمئن کنید: بهداشتی بودن و محلی بودن محصول

طبق نتایج نظرسنجی دو مانع مهم در خرید محصولات بومی و محلی، «نگرانی از رعایت نکات بهداشتی در تهیه محصول» و «عدم اطمینان از محلی بودن محصولات» است. 

با توجه به جزئیات و از روش‌های مختلفی می‌توانید این نگرانی‌ها را رفع کنید. قرار دادن عکس‌های بیشتر از محصول و روند تولید آن در رفع این نگرانی‌ها بسیار موثر است. همچنین کسب مجوزهای بهداشتی خاص محصولات خانگی می‌تواند برای محصولات خوراکی اطمینان‌بخش باشد.

 از فرصت‌های فروش حضوری استفاده کنید و راه‌های خرید آنلاین و ارتباط مجدد را به خریداران معرفی کنید

با وجود استقبال بسیار خوب مشتریان از خرید آنلاین محصولات بومی و محلی، همچنان خرید حضوری یکی از گزینه‌های اطمینان‌بخش برای آنان است. بنابراین توصیه می‌کنیم در کنار فعالیت در دیجی‌کالا، از فرصت‌های فروش حضوری مانند نمایشگاه‌ها نیز غافل نشوید. صفحه محصولات‌تان در دیجی‌کالا را به خریداران حضوری معرفی کنید تا مسیرهای ارتباط مجدد را ایجاد کنید.