احراز هویت فروشندگان حقوقی در سامانه «امتا»

همکاران عزیزی که به عنوان فرد حقوقی برای  فروش در دیجی‌کالا ثبت‌نام کردند، باید توسط «سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (اِمتا)» احراز هویت شوند. فعال شدن پنل فروشندگی منوط به احراز هویت است و در صورتی که مراحل ثبت‌نام‌ به اتمام برسد اما احراز هویت انجام نشود، امکان درج کالا و فروش فراهم نمی‌شود. در این مقاله مسیر انجام احراز هویت در سامانه امتا را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

ابتدا لازم است در صفحه اول  پنل فروشندگی (دشبورد) روی پیام «احراز هویت در سامانه امتا» کلیک کنید.

لینک احراز هویت را در منو مدیریت کالا و افزودن تنوع، هنگام افزودن یک تنوع جدید نیز مشاهده می‌کنید. اگر کالایی در این منو ندارید، از منو جستجو و ثبت کالا، یک کالا را با استفاده از «شما هم بفروشید» به پنل خود اضافه کنید تا افزودن تنوع را در منو «مدیریت کالا و افزودن تنوع» ببینید.

در این صفحه لیستی از موارد تکمیل شده و تکمیل نشده به شما نمایش داده می‌شود. باید موارد تکمیل نشده را تکمیل کنید. در اینجا  روی احراز هویت در سامانه امتا کلیک کنید.

سپس وارد پنل کاربری امتا می‌شوید. اگر از قبل در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اید، کافی است تا با وارد کردن تلفن همراه، رمز عبور (رمز ثابت و یا یکبار مصرف)، وارد پنل خود در سامانه امتا شوید. اما چنانچه تا به حال در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اید، لازم است تا مدیرعامل یا رئیس هیئت مدیره سازمان شما با شماره تماس متعلق به خود، با کلیک روی گزینه ثبت‌نام، مراحل را تکمیل کند.

در این مرحله چنانچه با کلیک روی کادر «به عنوان شخص:» نام شرکت شما نمایش داده شد، آن را انتخاب و روی گزینه اعطای دسترسی کلیک کنید، سپس اطلاعات نشان داده شده در پنل فروشندگی خود را تایید کنید.

اما در صورتی که فقط اسم یک شخص حقیقی را در کادر  مشاهده می‌کنید، لطفا روی گزینه ورود به پنل کاربری کلیک کنید.

بعد از ورود در پنل کاربری امتا در قسمت اطلاعات فردی، اطلاعات ثبت شده شخصی که ثبت‌نام را تکمیل کرده است، می‌بینید.

در این مرحله لازم است، گزینه اطلاعات شرکتی را انتخاب کنید.

اگر اطلاعات شرکت خود را در قسمت اطلاعات شرکتی  مشاهده نمی‌کنید، روی گزینه بروزرسانی کلیک کنید تا اطلاعات ثبتی شرکت شما مطابق تصویر زیر ثبت شود.

اگر بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، همچنان اطلاعات شرکتی خود را مشاهده نکردید، از منوی نمایندگی شخص حقوقی، روی گزینه افزودن کلیک کنید.

در صفحه باز شده شناسه ملی شرکت را وارد کنید سپس روی گزینه استعلام کلیک کنید.

حالا لازم است تا مجددا از پنل فروشندگی خود، روی لینک احراز هویت امتا کلیک کنید. در اینجا با انتخاب کادر«به عنوان شخص:» نام شرکت خود را مشاهده و انتخاب می‌کنید سپس روی گزینه اعطای دسترسی کلیک کنید.

 

در این مرحله با انتقال به پنل فروشندگی خود و مشاهده اطلاعات ثبت شده شرکتی، با کلیک  روی گزینه تایید می‌کنم، مراحل احراز هویت امتا به پایان می‌رسد.