فروشنده عزیز

از اینکه دیجی‌کالا را برای فروش آنلاین خود انتخاب کردید، از شما سپاس‌گزاریم و امیدواریم که در کنار یکدیگر  همکاری و فروشی عالی را تجربه کنیم.

اگر در فرآیند ثبت‌نام به مشکلی برخورد کردید، لطفا ابتدا سوالات زیر و همچنین مقاله «چگونه می‌توانم در دیجی‌کالا به عنوان فروشنده ثبت‌نام کنم؟» را مطالعه کنید و چنانچه جواب موردنظر خود را دریافت نکردید، فرم زیر را برای رفع مشکل از طریق پشتیبانی فروشندگان تکمیل کنید.

سوالات متداول درباره ثبت‌نام

ثبت‌نام فروشندگان یا با شماره موبایل و یا با آدرس ایمیل انجام می‌شود. اگر شماره موبایل خود را وارده کرده‌اید کد تأیید برای ادامه مسیر ثبت‌نام، برای شما پیامک می‌شود. در ثبت‌نام از طریق آدرس ایمیل، یک لینک تایید برای شما ارسال می‌شود؛ اگر در اینباکس(in box) ایمیل خود نمی‌بینید، لطفا پوشه اسپم(spam) را نیز نگاه کنید.

حفظ امنیت دسترسی به پنل فروشندگان بسیار مهم است. برای انتخاب رمز مناسب موارد زیر را رعایت کنید:

  • رمز حداقل هشت کاراکتر و ترکیبی از حرف بزرگ، حرف کوچک، عدد و یک کاراکتر ویژه مانند # یا & باشد.
  • بهتر است از اطلاعات شخصی مانند اسم، سال تولد و همچنین از کلمات رایج و یا ترکیبات ساده استفاده نکنید.
  • رمز عبور خود را نیز حداکثر هر ۹۰ روز تغییر دهید.

اگر رمز عبور خود را فراموش کردید و یا هنگام ثبت‌نام، اخطار تکراری بودن شماره موبایل یا آدرس ایمیل را مشاهده کردید، نیازی به تماس با پشتیبانی نیست. در صفحه ورود/ثبت‌نام، همان شماره موبایل یا آدرس ایمیل را وارد کنید. سپس فراموشی رمز عبور را بزنید تا بتوانید رمزی جدید ایجاد کنید.
اگر شماره موبایل وارد کرده‌اید، کد فعال‌سازی برای شما پیامک می‌شود. با وارد کردن آن می‌توانید رمز جدید خود را ایجاد کنید.
در صورت وارد کردن ایمیل نیز اینباکس (in box) و یا اسپم (spam) ایمیل خود را بررسی کنید. ایمیل حاوی لینک تغییر رمز برای شما ارسال شده است. با کلیک بر روی لینک می‌توانید رمز جدید خود را ایجاد کنید.

اگر قصد فروش به‌عنوان شرکتی دارای شماره ثبت، شناسه ملی و کد اقتصادی را دارید، به عنوان فروشنده حقوقی ثبت‌نام خود را انجام دهید. در غیراین‌صورت برای ثبت‌نام، فروشنده حقیقی را انتخاب کنید.
شرایط و مدارک لازم برای فروشندگان حقیقی:
۱- حداقل ۱۸ سال سن
۲- تصویر کارت ملی (احراز هویت صاحب پنل، از طریق کدملی انجام می‌شود.)
۳- شماره کارت یا شماره شبا متعلق به صاحب پنل
۴- شماره موبایل، آدرس پستی و آدرس ایمیل در دسترس

شرایط و مدارک لازم برای فروشندگان حقوقی:
۱- شماره ثبت، شناسه ملی و درصورت وجود، کد اقتصادی شرکت
۲- تصویر استعلام مودیان مالیات بر ارزش افزوده
۳- تصویر آگهی روزنامه رسمی آخرین تغییرات
۴- نام و تصویر کارت ملی صاحبان امضای شرکت طبق روزنامه رسمی
۵- شماره شبا متعلق به حساب شرکت
۶- شماره موبایل، آدرس پستی و آدرس ایمیل در دسترس
بیشتر این موارد برای شروع ثبت‌نام الزامی نیستند و می‌توانید پس از ثبت‌نام نیز آن‌ها را تکمیل کنید.

برای انتخاب نام تجاری، به موارد زیر حتما توجه کنید:

  • نام تجاری بیشتر از ۳ کلمه نباشد.
  • استفاده از این کلمه‌ها و عبارت‌ها در نام تجاری ممنوع است: فروشگاه اینترنتی، نام‌های مذهبی و مقدس، آنلاین، سلر، دیجی، ارگانیک، اورجینال، برند، انتشارات، نشر، شعبه، اسامی اشخاص معروف، کلمه شرکت
  • استفاده از نام برندهای معروف مانند آدیداس و … یا اسامی شرک‌های معتبر، مجاز نیست.
  • استفاده از از کاراکترهایی مانند فتحه، ضمه، کسره، ویرگول و … مجاز نیست.
  • واژه‌های عامیانه مانند خفن، باحال و … مناسب نیستند.
  • استفاده از واژه‌های تکراری، حروف تکراری در کلمات، حروف اختصاری و اعداد، نام و نام خانوادگی و آدرس سایت‌های اینترنتی، قابل قبول نیست.
  • اصول نگارشی همچون فاصله بین کلمات را نیز رعایت کنید.

انتخاب نام تجاری فروشگاه در این مرحله الزامی نیست و می‌توانید پس از ورود به پنل، در پروفایل خود آن را انتخاب کنید.

کلاس آموزشی فروشندگان به‌صورت اینترنتی (وبینار) و رایگان برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این کلاس، آشنایی شما با مسیر فروشنده شدن در دیجی‌کالا و فرآیندهای مربوط به آن است. این وبینار همه‌روزه (حتی روزهای تعطیل) و در ۴ زمان مختلف برگزار می‌شود و مدت زمان حدودی آن ۳۰ دقیقه است.
شما همچنین می‌توانید پاسخ به سوالات و انتخاب زمان کلاس آموزشی را پس از تکمیل ثبت‌نام و ورود به پنل خود نیز انجام دهید. لینک هرکدام از کلاس‌ها در بخش آموزش پروفایل شما هست و می‌توانید در زمان گفته شده از طریق همان لینک وارد کلاس آموزشی شوید.
مجددا در نظر داشته باشید که برای شروع فرآیند فروش در دیجی‌کالا و امکان قیمت‌گذاری روی کالاها، باید وضعیت قرارداد، ثبت‌نام و آموزش شما هر سه تکمیل شده باشد.

در صورتی که پاسخ سوال شما در موارد بالا نبود و همچنان برای اتمام فرآیند ثبت‌نام نیاز به پشتیبانی داشتید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا در اسرع وقت همکاران دیجی‌کالا با شما ارتباط بگیرند.

فرم درخواست پشتیبانی ثبت‌نام