تبلیغات کلیکی دیجی‌کالا چیست؟

تبلیغات کلیکی دیجی‌کالا  چیست؟

اصطلاح «هزینه به ازای کلیک» که کمپین‌های تبلیغاتی آن تحت عنوان بازاریابی کلیکی یا تبلیغات کلیکی شناخته می‌شوند ترجمه عبارت Cost Per Click در زبان انگلیسی است که به اختصار CPC نیز نامیده می‌شود.

با فعال کردن این تبلیغات با توجه به هزینه‌ای که فروشنده ارائه می‌کند و همچنین عملکرد کالاهایش می‌تواند یکی از چند جایگاه مشخص شده در وب‌سایت دیجی‌کالا برای تبلیغ کالای خود به دست آورد.

ساده‌ترین مزیت تبلیغات کلیکی آن است که تبلیغ‌دهنده و نمایش‌دهنده دقیقاً می‌دانند روی هر آگهی چه تعداد کلیک شده و با رهگیری دقیق‌تر هم می‌توان فهمید چه تعداد از این کلیک‌ها به فروش یا هر اتفاق دیگری ختم شده است.

هزینه هر کلیک در تبلیغات کلیکی دیجی‌کالا ۵۰۰ تومان است و حداقل بودجه مورد نیاز ۵۰ هزار تومان است.

برای آشنایی بیشتر با تبلیغات کلیکی ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی در دیجی‌کالا

 

  • دیده شدن بیشتر محصولات
  • افزایش فروش
  • کنترل هزینه‌های تبلیغات
  • کسب اطلاعات دقیق از میزان فروش

قوانین استفاده از تبلیغات کلیکی چیست؟

تنها کافی است که کیف پول خود را شارژ کنید و برنده بای‌باکس آن کالا باشید تا بتوانید از این تبلیغات استفاده کنید.  داشتن بای‌باکس در تبلیغات کلیکی بسیار مهم است زیرا خریداران با کلیک روی تبلیغ شما لیست فروشندگان آن کالا را مشاهده می‌کنند و در صورتی که بای‌باکس را از دست داده باشید، با توجه به قیمت کمتر، از فروشنده برنده بای‌باکس خرید می‌کنند.

چگونه از تبلیغات کلیکی استفاده کنم؟

شرکت یکتانت و تپسل به عنوان  Third Party پنلی را فراهم کرده تا فروشندگان دیجی‌کالا بتوانند از طریق این پنل محصولاتشان را به تبلیغات کلیکی اضافه کنند.

لطفا توجه کنید که پنل‌های تبلیغاتی این دو شرکت هیچ تفاوتی با هم ندارند و فقط طبق ظرفیت هر شرکت، دسترسی به فروشندگان داده شده است.

برای آشنایی بیشتر با جزئیات ساخت یک کمپین تبلیغات کلیکی در دیجی‌کالا مقاله زیر را مطالعه کنید.

سوالات متداول

تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات هستند که هزینه‌ی آن‌ها به ازای هر کلیک محاسبه می‌شود. در دیجی‌کالا شما می‌توانید با استفاده از سرویس جدید تبلیغات کلیکی، محصولات خود را برای تبلیغ انتخاب کنید، بودجه‌ی خود را مشخص کنید و عملکرد تبلیغات خود را بسنجید.

این تبلیغات در هر دو مرورگر دسکتاپ و موبایل دیجی کالا ارائه می‌شود. وقتی مشتریان روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند، به صفحه‌ی جزئیات محصول تبلیغ شده وارد می‌شوند.

شما دو جایگاه برای نمایش تبلیغات خواهید داشت:

۱. بالای صفحه‌ جستجوی محصول
۲. در باکس تبلیغات سمت راست صفحه‌ جستجوی محصولات

هر دو جایگاه در در دسکتاپ‌ و گوشی تلفن همراه قابل نمایش هستند.

وقتی مشتریان روی تبلیغ شما کلیک می کنند، به صفحه‌ جزئیات محصول وارد می شوند.

فقط محصولاتی که برنده بای باکس هستند می‌توانند این تبلیغات را انجام دهند.

* تعریف بای‌باکس: بعضی از کالاها در دیجی‌کالا موجود هستند که چند فروشنده آن‌ها را  با قیمت‌های مختلف و شرایط متفاوت به فروش می‌رسانند. اما وقتی خریدار آن محصول را جستجو می‌کند، فقط یک فروشنده را به عنوان نتیجه‌ی جستجو مشاهده می‌کند. به آن فروشنده برنده‌ی بای باکس گفته می‌شود.

هنگامی که خریداران به دنبال محصولات مرتبط در وب‌سایت دیجی‌کالا هستند، نمایش تبلیغات شانس شما را برای فروش بیشتر می‌کند. این تبلیغات هیچ هزینه‌ ماهانه‌ای ندارد.‌ شما فقط وقتی هزینه می‌کنید که روی تبلیغ شما کلیک شود. البته می‌توانید بودجه‌ ماهانه‌ای برای تبلیغات‌تان مشخص کنید تا بیشتر از‌ آن هزینه نکنید.

حداقل هزینه کلیک در تبلیغات کلیکی ۵۰۰ تومان است.

اما تبلیغات کلیکی طبق سیستم بیدینگ یا رقابتی کار می‌کنند. یعنی از میان دو تبلیغ با دسته‌‌بندی مشابه، تبلیغی برای نمایش انتخاب می‌شود که هزینه‌ کلیک بیشتری را پرداخت کند.

انتخاب قیمت کلیک در اختیار شما است. هرچه تعرفه کلیک بالاتری برای تبلیغ‌تان در نظر بگیرید، شانس نمایش آن بیشتر می‌شود.

تعرفه و هزینه تبلیغات کلیکی ثابت نیست و بر اساس قیمت انتخابی شما و هدفمندسازی تبلیغات‌تان تعیین می‌شود.

شما دو نوع بودجه برای تبلیغات خود در نظر می‌گیرید. بودجه‌ ماهانه و بودجه‌ روزانه. برای مثال شما می‌خواهید ۱ میلیون تومان در ماه خرج تبلیغات کلیکی خود کنید، اما نمی‌خواهید روزی بیشتر از ۱۵۰ هزارتومان خرج کنید.

با استفاده از این ویژگی شما کل مبلغی را که می خواهید هزینه کنید کنترل می کنید – هزینه نهایی هرگز از مبلغی که برای مدت زمان کمپین خود تعیین کرده اید بیشتر نخواهد بود.

  • همه فروشندگان می‌توانند از این امکان برای محصولات خود استفاده کنند به شرطی که تنوع کالای مورد نظر، برنده‌ بای‌باکس باشد.
    • هنگامی که خریداران به دنبال محصولات مرتبط در وبسایت دیجی‌کالا هستند، نمایش تبلیغات شانس شما را برای فروش بیشتر می‌کند. برای این تبلیغات هیچ هزینه ماهانه‌ای وجود ندارد.‌ شما فقط وقتی هزینه می‌کنید که روی تبلیغ شما کلیک می‌شود. البته می‌توانید بودجه ماهانه‌ای برای تبلیغاتتان مشخص کنید تا بیشتر از ‌ آن هزینه نکنید. حداقل هزینه کلیک در تبلیغات کلیکی ۵۰۰ تومان است.

    تبلیغات کلیکی بر طبق سیستم بیدینگ یا رقابتی کار می‌کند. یعنی از میان دو تبلیغ با دسته‌‌بندی مشابه، تبلیغی برای نمایش انتخاب می‌شود که هزینه کلیک بیشتری را پرداخت کند.

    انتخاب قیمت کلیک در دستان شما است. هرچه تعرفه کلیک بالاتری برای تبلیغ‌تان در نظر بگیرید، شانس نمایش آن بیشتر می‌شود.

    تعرفه و هزینه تبلیغات کلیکی ثابت نیست و بر اساس قیمت انتخابی شما و هدفمندسازی تبلیغات‌تان تعیین می‌شود.

  • شما دو نوع بودجه برای تبلیغات خود در نظر می‌گیرید. بودجه ماهانه و بودجه روزانه. برای مثال شما می‌خواهید ۱ میلیون تومان در ماه خرج تبلیغات کلیکی خود کنید، اما نمی‌خواهید روزی بیشتر از ۱۵۰ هزارتومان خرج کنید.

با استفاده از این ویژگی، شما کل مبلغی را که می خواهید هزینه کنید کنترل می کنید – هزینه نهایی هرگز از مبلغی که برای مدت زمان کمپین خود تعیین کرده‌اید بیشتر نخواهد بود.

  • شما فقط از طریق شارژ کیف پول دیجی‌کالا می‌توانید هزینه‌ تبلیغاتتان را پرداخت کنید.

دقت کنید که حداقل مبلغ برای کلیک ۵۰۰ تومان است. شما می‌توانید به هر میزان که مایل هستید کیف پول خود را شارژ کنید.