چگونه در دیجی‌کالا تبلیغات کلیکی انجام دهیم؟

اصطلاح «هزینه به ازای کلیک» که کمپین‌های تبلیغاتی آن تحت عنوان «تبلیغات کلیکی» شناخته می‌شوند ترجمه عبارت Cost Per Click در زبان انگلیسی است که به اختصار CPC نیز نامیده می‌شود. اگر می‌خواهید با هزینه مناسبی برای کالاهای خود تبلیغات کنید، تبلیغات کلیکی یکی از بهترین راه‌های افزایش آگاهی، افزایش تعداد جذب و بازدید و در نهایت افزایش فروش است.

حداقل هزینه کلیک در تبلیغات کلیکی ۵۰۰ تومان و حداقل روزانه ۵۰ هزار تومان است.

این نوع تبلیغات در صفحه اصلی وب‌سایت دیجی‌کالا و یا صفحه جزئیات کالای جستجو شده نمایش داده می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با مزایای این نوع تبلیغات ابتدا مقاله «تبلیغات کلیکی دیجی‌کالا  چیست؟» را مطالعه کنید.

ساخت کمپین تبلیغات کلیکی در دیجی‌کالا

برای استفاده از این ابزار ابتدا کیف پول خود را شارژ  کنید، سپس می‌توانید با استفاده از موجودی خود، روی کالاهایی که بای‌باکس دارند، تبلیغات کلیکی انجام دهید. همان‌طور که از اسم این نوع تبلیغ مشخص است، هر بار که مشتریان روی کالای تبلیغ‌شده شما کلیک کنند، هزینه تبلیغات از شما کسر می‌شود.

برای آشنایی با روش ساخت کمپین تبلیغات کلیکی ویدئوی زیر را تماشا کنید، همچنین در ادامه می‌توانید با استفاده از راهنمای متنی اقدام کنید.

در صورتی که با روش شارژ کیف پول خود آشنا نیستید، مقاله زیر را مطالعه کنید.

راهنمای گام به گام ساخت کمپین تبلیغات کلیکی

۱- پس از ورود به پنل فروشندگان، از منوی «بازاریابی و تبلیغات» زیرمنوی «تبلیغات» را انتخاب کنید.

۲- سپس از میان خدمات تبلیغاتی دیجی‌کالا، «تبلیغات کلیکی» را انتخاب کنید.

۳- در همین مرحله مشخص می‌شود که شما به کدام یک از پنل‌های دو شرکت‌ «یکتانت» یا «تپسل» دسترسی دارید.

 

لطفا توجه کنید که پنل‌های تبلیغاتی این دو شرکت هیچ تفاوتی با هم ندارند و فقط طبق ظرفیت هر شرکت، دسترسی به فروشندگان داده شده است.

۴-همان طور که در تصویر هم مشاهده می کنید برای  استفاده از تبلیغات کلیکی حتما باید حساب شما در پنل کاربری CPC ( پنل یکتانت یا تپسل) شارژ شده باشد.

اگر پنل تبلیغات کلیکی شما شارژ شده باشد مبلغ شارژ شده در این صفحه نمایش داده می‌شود. در کادر سمت راست پایین صفحه موجودی کیف پول شما در پنل دیجی‌کالا نمایش داده می‌شود. 

درصورتی‌که کیف پول شما شارژ شده باشد می‌توانید در همین صفحه از مبلغ داخل کیف پول، پنل تبلیغات کلیکی خود را شارژ کنید.

برای انتقال از کیف پول فقط کافی ا‌ست مبلغ مورد نظر را  وارد کرده و روی گزینه «تایید انتقال و ورود به پنل» کلیک کنید. لطفا توجه کنید که مبلغ انتقال داده شده برای ساخت تبلیغ قابل برگشت به کیف پول شما نیست.

درصورتی‌که شارژ  پنل کلیکی شما به میزان کافی ا‌ست یا فقط قصد مشاهده و بررسی پنل کلیکی را دارید در کادر سمت چپ صفحه، روی گزینه «ورود به پنل بدون انتقال مبلغ» کلیک کنید.

در واقع شما برای مشاهده‌ پنل کلیکی یا ساخت تبلیغات کلیکی می‌توانید وارد این پنل شوید. اما توجه کنید که چون موجودی حساب شما خالی است تبلیغات کلیکی برای شما فعال نخواهد شد.

ابتدا از شارژ کیف پول، پنل تبلیغات کلیکی را شارژ می‌کنیم.

۲۰ ثانیه پس از انتقال وجه زمان وارد پنل تبلیغات کلیکی می‌شوید. همچنین کد پیگیری انتقال وجه هم در پیامی که نمایش داده می‌شود در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین شما می‌توانید با انتخاب «تایید انتقال و ورود به پنل» در زمان کمتری وارد پنل تبلیغات شوید.

همچنین می‌توانید از طریق  صفحه‌ اصلی پنل با کلیک روی کیف پول خود، وارد آن شوید و پنل تبلیغات کلیکی خود را شارژ کنید.

پس از تایید انتقال وجه شما وارد صفحه‌ جدیدی می‌شوید. در این صفحه تاییدیه و کد پیگیری انتقال وجه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

شما با کلیک روی ورود به پنل بازاریابی می‌توانید وارد پنل شده و درصورت تمایل می‌توانید به صفحه‌ کیف پول خود برگردید.