چگونه در دیجی‌کالا برای لیست کالاهای خود تبلیغات بنری هدفمند بسازیم؟

امکان جدیدی به تبلیغات نمایشی جستجومحور دیجی‌کالا افزوده شده است و همانطور که می‌توانید در وب‌سایت دیجی‌کالا برای یکی از  کالاهای خود تبلیغات نمایشی (مشابه تبلیغات کلیکی) انجام دهید، برای لیستی از کالاهای خود نیز می‌توانید تبلیغات نمایشی-بنری هدفمند انجام دهید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا با راهنمای گام به گام ساخت کمپین  نمایشی جستجومحور برای لیستی از کالاهای خود آشنا شوید.

راهنمای گام به گام ساخت کمپین نمایشی جستجو محور برای لیستی از کالاها

۱- ورود به پنل تبلیغات دیجی‌کالا

ابتدا از منوی «بازاریابی و تبلیغات» گزینه «تبلیغات» را انتخاب کنید؛ سپس گزینه «تبلیغات جستجومحور» را انتخاب کنید.

۲-تعیین مشخصات کمپین نمایشی

در این صفحه بعد از تعیین نام کمپین، باید نوع کمپین خود را روی «نمایشی جستجو محور» قرار دهید و  سپس مانند تصویر پایین گزینه «لیست کالا» را انتخاب کنید.

۳- انتخاب لیست کالا

پس از انتخاب نوع کمپین، لیست صفحه‌های اختصاصی که با استفاده از ویژگی «ساخت صفحه سفارشی/ اختصاصی» ساخته‌اید را 

مشاهده می‌کنید و می‌توانید صفحه اختصاصی مورد نظر خود را از بین آن‌ها انتخاب کنید. در صورتی که با ویژگی ساخت صفحه اختصاصی آشنا نیستید حتما مقاله زیر را مطالعه کنید، شما با استفاده از این ویژگی می‌توانید برای کمپین‌های تبلیغاتی خود صفحه اختصاصی بسازید و هر تعداد از کدهای تنوع خود را که مدنظر دارید در یک صفحه قرار دهید.

ساخت صفحه سفارشی

۴- محتوای کمپین

برای نمایش این نوع تبلیغات نیاز است بنر مورد نظر را با تصاویر مربوط به کالاهای موجود در صفحه اختصاصی خود (لیست کالاها) بسازید. ساخت بنر با انتخاب کالای مورد نظر از لیست، انتخاب عناوین دلخواه، رنگ و تم های متفاوت امکان‌پذیر است.

ابتدا با توجه به کالاهای موجود در لیست در قسمت «انتخاب محصول نماینده» یکی از کالای خود را به عنوان نماینده لیست برای نمایش در بنر انتخاب کنید.

سپس می‌توانید برای بنر مورد نظر یک عنوان را از میان عناوین پیشنهاد شده انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید، نمایش درصد تخفیف، تم بنر، رنگ بنر را به دلخواه تغییر داده و نتیجه بنر نهایی را در قسمت پیش‌نمایش سمت چپ پنل ببینید.

در انتها  نیز می‌توانید، جایگاه نمایش  بنر تبلیغاتی خود را در وب‌سایت دیجی‌کالا انتخاب کنید. برای مشاهده جایگاه‌ها باید در قسمت پیش‌نمایش گزینه‌های بعدی و یا قبلی را انتخاب کنید، جایگاه تبلیغات برای لیست کالاها اینگونه است:

  • بالای فیلترها در منوی کناری(ساید بار)
  • پایین فیلترها در منوی کناری (ساید بار)
  • یک بنر بعد از نمایش هر ۴ ردیف محصول در لیست جستجو شده

۵- تنظیمات کمپین

  • زمانبندی و قیمت:

در این قسمت بازه زمانی اجرای کمپین و قیمت پیشنهادی برای نمایش هر تبلیغ را تعیین می‌کنید.

 در ابتدا بازه زمانی اجرای کمپین خود را مطابق شکل زیر انتخاب کنید.

سپس، در قسمت تعیین بودجه، سقف مصرف روزانه یا بودجه کل را تعیین کنید.  مصرف روزانه رقمی است که قصد دارید برای کمپین نمایشی خود به صورت روزانه هزینه کنید. بودجه کل هم شامل تمامی مبلغی است که در بازه زمانی انتخابی خود هزینه می‌کنید. اگر سقف روزانه را مشخص کنید، بودجه کل به صورت خودکار مشخص می‌شود، همچنین اگر بودجه کل را مشخص کنید، با توجه به بازه زمانی انتخابی شما بین روزها تقسیم شده و سقف مصرف روزانه به صورت خودکار مشخص می‌شود.

* لطفا دقت کنید که مبلغ بودجه روزانه، مبلغ سقف مجاز نمایش تبلیغ در یک روز را مشخص می‌کند.

سپس قیمت پیشنهادی خود را برای شرکت در مزایده (بیدینگ) مشخص می‌کنید. حداقل قیمت پیشنهادی برای هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغ نیز مشخص شده است. بیدینگ به این معناست که شما قیمت پیشنهادی خود را ارائه می‌دهید، اما در نهایت تبلیغی که بیشترین پیشنهاد را ارائه داده  است نمایش داده می‌شود. به عبارتی دیگر  فروشنده‌ای که بیشترین قیمت را پیشنهاد داده است برنده مزایده نمایش تبلیغ است.

بنابراین اگر شما بالاترین پیشنهاد را ارائه داده باشید، کمپین شما در ابتدا اجرا خواهد شد. اما اگر چنین نبود در صف قرار می‌گیرید تا زمانی که نوبت به اجرای کمپین شما با توجه به قیمت پیشنهادی‌تان برسد.

نکته مهم  در تعیین بودجه آن است که قیمت بیدینگ را مبلغی در نظر بگیرید که با بودجه مشخص شده شما در بازه انتخابی تداخل نداشته باشد.

۶- پیش‌نمایش و انتشار

در این مرحله به بخش پیش‌نمایش و انتشار وارد می‌شوید. در این قسمت، مشخصات کمپین خود را مرور کنید و در صورتی که نیاز به تغییر ندارد با اعلام موافقت با قوانین و شرایط استفاده از کمپین، با کلیک روی گزینه انتشار، وارد قسمت پرداخت کمپین شوید.

۷- پرداخت و انتشار کمپین

در این مرحله وارد صفحه پرداخت می‌شوید، در صورتی که موجودی کافی برای انتشار کمپین را  در کیف پول خود داشته باشید ، می‌توانید با انتخاب «پرداخت از کیف پول»  و  کلیک روی گزینه پرداخت اقدام کنید. در این صورت، عبارت «با موفقیت پرداخت شد»  را می‌بینید و کمپین شما در وضعیت در انتظار اجرا قرار می‌گیرد.

در صورتی که موجودی کیف پول شما کافی نباشد و یا تمایل نداشته باشید از موجودی کیف پول‌تان استفاده کنید، می‌توانید ما‌به‌تفاوت هزینه یا تمام آن را از طریق درگاه بانکی، پرداخت کنید.

پس از پرداخت موفق هزینه کمپین، کمپین شما منتشر  شده و در زمانی که تعیین کرده‌اید، اجرا می‌شود.

در صورت پرداخت ناموفق، می‌توانید روی تلاش مجدد کلیک کرده و مجدد برای پرداخت همان مبلغ به درگاه منتقل شوید.

۸- مشاهده گزارش کمپین

شما می‌توانید، پس از  شروع کمپین از گزینه «گزارش عملکرد» که در منوی سمت راست پنل قابل مشاهده است، گزارش کاملی از تعداد نمایش، تعداد کلیک، نرخ کلیک و پیشرفت کمپین را مشاهده کنید و با استفاده از نتایج آن برای کمپین‌های بعدی خود تصمیم‌گیری کنید.

در منوی پنل تبلیغات دیجی‌کالا، گزینه‌ای به نام «راهنمای استفاده» است. در صورتی که در بخشی از ساخت کمپین ابهام دارید برای مطالعه بیشتر از این راهنما استفاده کنید.