۱۵ روش کاربردی برای کسب درآمد از اینترنت

با ورود اینترنت به زندگی افراد، دنیای اطراف‌مان تغییر زیادی کرد و کم‌کم شغل‌های مرتبط با آن به وجود آمدند. در طی چند سال گذشته شیوع ویروس کرونا باعث شد کسب‌وکارهای اینترنتی گسترش بیشتری پیدا کنند و افراد راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای پول در آوردن از اینترنت پیدا کردند. به‌هرحال داشتن این انتخاب که در هر شهری که می‌خواهید زندگی کنید، در سفر باشید و لازم نباشد برای کارکردن از خانه بیرون بیایید و به‌جای خاصی بروید انتخابی است که افراد زیادی از آن استقبال می‌کنند. در ادامه‌ این مقاله درباره‌ تعدادی از راه‌های کاربردی برای کسب درآمد از اینترنت با توانایی‌های مختلف صحبت می‌کنیم.

۱- امتحان کردن بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها

صنعت بازی‌های ویدیویی یک صنعت بسیار بزرگ در دنیاست و هر روز در حال گسترش است. این بازی‌ها بیشترین سهم از بازار جهانی رسانه‌های دیجیتال را هم در اختیار دارند، همین موضوع باعث شده است فرصت‌های زیادی در اختیار افرادی قرار گیرد که به دنبال کسب درآمد اینترنتی هستند. برای مثال برنامه‌هایی مانند Mistplay وجود دارند که بازیکنان می‌توانند در بازی وظایف خاصی را انجام دهند و پاداش‌های داخل بازی که به شکل رمزارز هستند را جمع‌آوری کنند.

همچنین شبکه‌ جهانی بتا که برای تست بازی‌ها از سمت استودیوی کیوردز راه‌اندازی شده است به افرادی که بازی را قبل از انتشار رسمی آن انجام دهند و مشکلات آن را پیدا کنند پول پرداخت می‌کند و بازی‌های آنلاینی مانند givling وجود دارند که جوایز نقدی واقعی دارند.

این روش کسب درآمد از اینترنت، سریع و ساده به نظر می‌رسد؛ اما خطراتی هم دارد؛ چون پلتفرم‌های تقلبی هم وجود دارند که ممکن است اهدافی مانند سرقت اطلاعات شخصی یا سرقت از حساب بانکی داشته باشند؛ بنابراین قبل از پیوستن به هر برنامه‌ای ابتدا تحقیقات کافی را انجام دهید.

۲-ساخت اپلیکیشن

یکی دیگر از بهترین‌ راه‌هایی که برای سود بردن از دیجیتالی‌شدن جهان وجود دارد ساخت اپلیکیشن است. می‌توانید به‌صورت پروژه‌ای برای شرکت‌های مختلف اپلیکیشن طراحی کنید یا اپلیکیشن‌های پولی بسازید و از آن‌ها پول در بیاورید. همچنین می‌توانید یک برنامه‌ رایگان طراحی کنید و از طریق تبلیغات و خریدهای درون برنامه‌ای پول در بیاورید.

برای ساخت اپلیکیشن لازم نیست یک کد نویس حرفه‌ای باشید. ابزارهایی مانند appy pie، appinstitute و… وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. پس از ساخت اپلیکیشن می‌توانید آن را برای app store و google play store بفرستید و منتظر تایید باشد. پس از این مرحله می‌توانید از برنامه‌تان کسب درآمد کنید.

۳- توسعه یا امتحان کردن وب‌سایت و دادن بازخورد

اگر به طراحی و توسعه وب‌سایت علاقه‌مندید روش‌های جالبی برای کسب درآمد در این حوزه وجود دارد، برای مثال می‌توانید کد نویسی یا روش‌هایی مانند توسعه سایت در وردپرس را یاد بگیرید و به یک توسعه‌دهنده تبدیل شوید که به‌صورت پروژه‌ای برای مشتریان کار می‌کند. راه دیگری که وجود دارد این است که به یک آزمایش‌کننده (Tester) وب‌سایت تبدیل شوید. برای این کار باید مهارت‌هایی مانند تفکر انتقادی، توانایی ارتباطی عالی و البته دانش طراحی وب‌سایت داشته باشید. این کار معمولاً پروژه‌ای است و درآمد آن به نوع وظایفی که به شما محول می‌شود بستگی دارد. برای مثال برنامه‌ای مانند USER-TESTING تا ۱۲۰دلار برای این کار پرداخت می‌کند. بازارهای متعددی برای این کار وجود دارد که می‌توانید با سرچ کردن آن‌ها را پیدا کنید و از مزایایشان  مطلع شوید.

۴- تولید محتوای متنی یا طراحی گرافیک برای پلتفرم‌های مختلف و ویراستاری

هر پلتفرمی نیازمند محتوای متنی است. فرقی نمی‌کند صحبت از یک بلاگ پرطرفدار باشد، یک وب‌سایت تجارت الکترونیک یا یک صفحه اینستاگرامی آموزشی، همه‌ این‌ها نیازمند نویسنده‌ای هستند که با اصول بازاریابی محتوایی آشنا باشد و بتواند محتوای متناسب با پلتفرم را برایشان ایجاد کند. همچنین افراد زیادی هستند که نیازمند یک ویراستار توانمند هستند تا محتوای تولید شده را به محتوای استاندارد و باکیفیت تبدیل کند. شما می‌توانید با یادگرفتن مهارت‌های تولید محتوای متنی و ویراستاری، درآمد خوبی از اینترنت داشته باشید. همچنین می‌توانید یک زبان دیگر یاد بگیرید و کارهایی مانند تولید محتوای متنی به زبان‌های خارجی یا ترجمه انجام دهید.

طراحی گرافیک نیز یکی دیگر از شغل‌های پردرآمدی است که از طریق اینترنت قابل انجام است. این گزینه برای افراد خلاق بهترین راه است. یکی از تخصص‌های مربوط به طراحی را انتخاب کنید و مهارت‌ها و نرم‌افزارهای موردنیاز را یاد بگیرید. برای مثال برای طراحی باید ابزارهایی مانند illustrator را بشناسید و با تایپوگرافی و تئوری رنگ و … آشنا باشید. پلتفرم‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها ثبت‌نام کنید، نمونه‌ کار خود را قرار دهید و مشتری جذب کنید. این کار حتی به‌صورت بین‌المللی هم قابل انجام است.

۵-استفاده از افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ یکی از محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد آنلاین است. در این روش شما با تبلیغ برندها و وب‌سایت‌های دیگر کسب درآمد می‌کنید. فرقی نمی‌کند چه کالاهایی را تبلیغ می‌کنید می‌توانید از هر چیزی کمیسیون فروش دریافت کنید. اگر می‌خواهید از این طریق کسب درآمد کنید بهترین گزینه این است که در خصوص بازاریابی محتوایی تمرکز کنید. با ساختن یک وبلاگ باکیفیت می‌توانید ترافیک را به وب‌سایت‌هایی که با آن‌ها همکاری دارید بفرستید و بدون انجام کار بیشتر، کمیسیون خود را دریافت کنید.

۶-خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه کنید

مشاوران مارکتینگ به صاحبان مشاغل کمک می‌کنند تا مخاطبان هدف خود را جلب کنند و عملکرد خود را در فروش بهبود ببخشند. ارائه خدمات سئو برای کسب رتبه بالاتر یک وب‌سایت در موتورهای جستجو، دریافت ترافیک بیشتر و ایجاد مشتریان بالقوه یکی از خدمات دیجیتال مارکتینگ است. همچنین می‌توانید با برنامه‌ریزی و اجرای کمپین‌های تبلیغات آنلاین و طرح‌های بازاریابی در بسترهای مختلفی مانند شبکه‌های اجتماعی به تعامل بهتر برندها با مخاطب و افزایش آگاهی از برند کمک کنید. بررسی ترندها، شناسایی مخاطبان هدف برند و ردیابی کمپین‌ها و … هم بخشی از وظایف یک مشاور دیجیتال مارکتینگ هستند.

۷- مشاغل فریلنسری انتخاب کنید

مشاغل فریلنسری یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد از اینترنت در منزل هستند. شما می‌توانید مشتریان خود را انتخاب کنید، ساعات کاری خود را مشخص کنید و نرخ را هم خودتان تعیین کنید. تعداد فریلنسرها در  سراسر جهان بسیار زیاد است و هر روز به آن‌ها افزوده می‌شود. تنوع خدمات فریلنسری بسیار زیاد است. از طراحی و توسعه وب گرفته تا ترجمه، حسابداری، تولید ویدئو، تولید محتوای متنی و … را می‌توانید به این روش انجام دهید. وب‌سایت‌های زیادی وجود دارد که کارهای فریلنسری را به شما ارائه می‌دهند. کافی است در این وب‌سایت‌ها ثبت نام کنید و نمونه کارهای خود را قرار دهید تا مشتریان به سراغ‌تان بیایند. در نهایت مطمئن شوید ساختار قیمت‌گذاری شما با زمان و تلاش موردنیاز برای اتمام هر پروژه مطابقت دارد.

۸- فروشگاه دراپ شیپینگ راه بیندازید

Droppshipping یک مدل کسب کار b2c است که در آن شما به‌عنوان واسطه‌ میان مشتری و تامین‌کننده عمل می‌کنید. درصورتیکه سرمایه زیادی ندارید این روش یکی از بهترین روش‌های فروش اینترنتی برای شما است. راز موفقیت در چنین کاری پیداکردن بهترین و متعهدترین تأمین‌کننده‌هاست. در این روش شما به یک وب‌سایت نیاز دارید که سفارش مشتری را ثبت کنید، سپس باید آن را به بهترین تامین‌کننده انتقال دهید و هماهنگی‌های مربوط به رسیدن کالا به دست مشتری را انجام دهید.

۹-ساخت وب‌سایت تجارت الکترونیک

این روش یکی از بهترین روش‌ها برای درآمدزایی از اینترنت است. حتی اگر یک مغازه یا فروشگاه آنلاین اینستاگرامی دارید، داشتن یک وب‌سایت برای فروش آنلاین، در راستای توسعه کسب و کارتان بسیار کارآمد است. برای راه‌اندازی یک وب‌سایت تجارت الکترونیک باید تصمیم بگیرید قصد خرید و فروش چه کالا و محصولاتی را دارید و تامین‌کنندگان مناسب را پیدا کنید. همچنین می‌توانید یک بازارگاه یا مارکت‌پلیس ایجاد کنید و فروش محصولات سایر کسب‌وکارها را به عهده بگیرید.

۱۰- فروشگاه آنلاین اینستاگرامی یا تلگرامی ایجاد کنید

یکی از راه‌های پرطرفدار برای پول در آوردن از اینترنت خرید و فروش است. اگر کسب‌وکار کوچکی دارید یا امکان راه‌اندازی یک وب‌سایت را ندارید می‌توانید فروشگاه آنلاین خود را در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام راه‌اندازی کنید. می‌توانید محصولات دست‌ساز خودتان را در این فروشگاه‌ها بفروشید، فروش کالاهای دست‌دوم داشته باشید یا سفارش مشتریان از وب‌سایت‌های خارجی را ثبت کنید و به دستشان برسانید. برای جذب مخاطب برای این فروشگاه‌ها باید به اینفلوئنسرها تبلیغ بدهید، قابل اعتماد باشید و خدماتی که وعده می‌دهید با خدماتی که ارائه می‌کنید یکسان باشد.

۱۱- آموزش مجازی

بازار جهانی آموزش الکترونیک در طی سال‌های گذشته بسیار بزرگ شده است. اگر در موضوع خاصی تخصص دارید و از آموزش‌دادن آن لذت می‌برید یکی از این بهترین‌ کارهایی که می‌توانید انجام دهید شروع فروش دوره‌های آنلاین است.

دوره‌های دیجیتال در قالب‌های مختلف از PDF گرفته تا ویدئوهای آموزشی ارائه می‌شوند و محبوبیت زیادی دارند. مهارت‌هایی مانند مهارت‌های کامپیوتری، دیجیتال مارکتینگ، حوزه‌ تجارت و کارآفرینی، امور مالی و سرمایه‌گذاری و توسعه شخصی گزینه‌هایی هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند. شما می‌توانید وب‌سایت آموزش الکترونیکی خود را ایجاد کنید یا به یکی از پلتفرم‌های آموزش الکترونیکی بپیوندید.

اگر فکر می‌کنید فروش دوره‌های آموزشی برای شما کار سخت یا وقت‌گیری است می‌توانید یک معلم خصوصی آنلاین باشید. بسیاری از دانش‌آموزان به دنبال درس‌خواندن از راه دور هستند، به‌این‌ترتیب می‌توانید درسی که متخصص هستید ارائه کنید و به‌ازای هر جلسه حقوق خود را دریافت کنید. ریاضیات، زبان‌های خارجی و محاسبات کامپیوتری درس‌های بسیار پرطرفداری هستند و تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید اتصال اینترنتی مناسب است.

۱۲- اینفلوئنسر شدن در شبکه‌های اجتماعی مختلف

افزایش مدام تعداد رسانه‌های اجتماعی باعث شده است اینفلوئنسر مارکتینگ به یک انتخاب محبوب برای کسب درآمد آنلاین تبدیل شود. در این روش هم مانند افیلیت مارکتینگ شرکت‌ها برای بازاریابی خدمات و محصولات خود به اینفلوئنسرها پول می‌دهند. این افراد می‌توانند روی تصمیم‌گیری خریداران تأثیر بگذارند و میزان درآمدشان وابسته به افرادی است که آن‌ها را دنبال می‌کنند. اگر می‌خواهید به یک اینفلوئنسر خوب تبدیل شوید باید برند شخصی خود را تقویت کنید و به یک صدای معتبر تبدیل شوید. این به شما کمک خواهد کرد تبلیغات بیشتری به دست آورید. شاید فکر کنید اینستاگرام بهترین گزینه برای اینفلوئنسر شدن است  اما تیک تاک و توئیتر هم گزینه‌های مناسبی هستند. تنها باید بدانید چه نوع محتوایی برای هر پلتفرم مناسب است.

۱۳- ساخت پادکست

ساخت پادکست یکی از روش‌هایی است که شاید زود به بازده نرسد؛ اما اگر به یک پادکستر موفق تبدیل شوید و مخاطب زیادی جذب کنید درآمد بسیار خوبی در انتظارتان خواهد بود. می‌توانید برای شنوندگان حق عضویت در نظر بگیرید، تبلیغ بگیرید، اسپانسر جذب کنید یا روی حمایت مالی طرفدارانتان حساب کنید. برای ساخت یک پادکست خوب، ابتدا باید یک موضوع جالب توجه که می‌توانید در آن حوزه اطلاعات کافی و ارزشمندی تهیه کنید را انتخاب کنید و سپس یک دستگاه ضبط صدای باکیفیت تهیه کنید. داشتن صدای خوب هم برای جذب مخاطب پادکست لازم است.

۱۴-ساخت کانال یوتیوب

راه‌اندازی یک کانال یوتیوب یک راه محبوب برای کسب درآمد اینترنتی است. این پلتفرم، یک پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئو در جهان است که بیش از دو میلیارد کاربر فعال در ماه دارد. راه‌های مختلفی برای پول درآوردن از یوتیوب وجود دارد. محبوب‌ترین راه این کار کسب درآمد از طریق تبلیغات است. فرقی نمی‌کند درباره‌ چه چیزی حرف می‌زنید از ویدئوهای آموزشی گرفته تا تحلیل بازی‌های ویدئویی روز و … در این وب‌سایت قرار می‌گیرند. برای رشد یک کانال یوتیوب لازم است به طور مدام محتوا تولید و منتشر کنید تا یک پایگاه مخاطب برای خودتان داشته باشید. کیفیت بالای فیلم‌برداری و استفاده از نرم‌افزارهای ویرایشگر مناسب در جذب مخاطب بیشتر موثر خواهد بود.

۱۵- فروش کالا در مارکت‌پلیس‌ها

مارکت‌پلیس‌ها در همه جای دنیا بسترهای مناسبی برای فروش کالا هستند و با توجه به مخاطبان زیادی که دارند، میزان فروش و گردش مالی شما را بالا می‌برند. همچنین شما می‌توانید بدون هزینه‌های بالا برای راحی سایت، سئوی آن، هزینه‌های انبارداری و لجستیک با دردسر کمتری کالاهای خود را بفروشید و به درآمد اینترنتی دست پیدا کنید.

چگونه بهترین راه پول درآوردن از اینترنت را انتخاب کنیم؟

در بالا درباره‌ گزینه‌های کسب درآمد  آنلاین صحبت کردیم، گزینه‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانید به سراغشان بروید. اگر می‌خواهید از این روش‌ها پول در بیاورید ابتدا باید گزینه‌هایتان را محدود کنید. با ارزیابی عوامل زیر این کار ساده‌تر خواهد شد:

  • تلاش: ابتدا در نظر بگیرید برای راه‌اندازی و رسیدن به درآمد به چه مقدار زمان احتیاج دارید و آیا مهارت و تجربه‌ لازم برای فعالیت را دارید یا خیر.
  • هزینه: هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی و اداره‌ فعالیت موردنظر را تخمین بزنید و در نظربگیرید آیا آماده‌ی پرداخت این هزینه هستید یا خیر.
  • علاقه‌مندی: هرگز تنها به این دلیل که فکر می‌کنید کاری سریع به درآمد می‌رسد آن را انتخاب نکنید. مهم است به کاری که انجام می‌دهید علاقه داشته باشید تا سختی‌های آن را هم دوام بیاورید.
  • پتانسیل: انتظارتان را ارزیابی کنید و ببینید کاری که انتخاب کرده‌اید پتانسیل این را دارد که در درازمدت شما را به سود موردنظر برساند یا خیر.

نتیجه‌گیری

ایده‌های پول‌ساز زیادی وجود دارد؛ بنابراین خوب ارزیابی کنید و گزینه‌ای را که با شرایط، علایق و اهداف شما بیشتر سازگار است را انتخاب کنید. اگر به فروش آنلاین فکر می‌کنید یک فروشگاه اینترنتی راه بیندازید، در صورت نداشتن بودجه کافی به مدل کسب‌وکار دراپ شیپینگ یا فروش در مارکت‌پلیس‌ها فکر کنید یا طراحی‌های خود را در معرض فروش قرار دهید.

دنیای اینترنت برای حرفه‌ای‌ها هم پتانسیل‌های زیادی دارد. می‌توانید خدمات آموزشی و دوره‌های آنلاین ارائه دهید. گزینه‌هایی مانند تولید محتوا، سئو، توسعه وب‌سایت و طراحی گرافیک هم مشاغلی با درآمد بالا هستند و بازار کار خوبی دارند.

از آنجایی‌که تمام افراد نمی‌توانند به یک شغل تمام‌وقت متعهد شوند دنیای اینترنت فرصت‌های فریلنسری زیادی را در اختیار شما می‌گذارد. همچنین اگر به مشاغل تعاملی علاقه دارید می‌توانید به راه‌اندازی پادکست، کانال یوتیوب، وبلاگ‌نویسی یا استریمر شدن فکر کنید.