چگونه در دیجی‌کالا تبلیغات نمایشی جستجومحور انجام دهیم؟

تبلیغات نمایشی جستجومحور کاملا مشابه با تبلیغات کلیکی است و صرفا با توجه به اینکه نوع محاسبه هزینه‌ آن بر اساس هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغ است، با نام «تبلیغات نمایشی جستجومحور»  در پنل فروشندگان در دسترس است.

برای آشنایی با این نوع تبلیغات و مزایای آن، مقاله «تبلیغات کلیکی  دیجی‌کالا چیست؟» را مطالعه کنید.

در ادامه روش ساخت کمپین تبلیغات نمایشی جستجومحور  در دیجی‌کالا را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

راهنمای گام به گام ساخت کمپین تبلیغات نمایشی جستجومحور

۱- ورود به پنل تبلیغات دیجی‌کالا

ابتدا از منوی «بازاریابی و تبلیغات» گزینه «تبلیغات» را انتخاب کنید؛ سپس گزینه «تبلیغات جست‌وجو محور» را انتخاب کنید.

۲- انتخاب نوع کمپین

در این مرحله وارد پنل تبلیغات دیجی‌کالا می‌شوید و باید نوع کمپین و مشخصات آن را تعیین کنید.

نوع کمپین  خود را در حالت نمایشی جستجومحور  قرار دهید، سپس نام کمپین خود را تعیین کنید. این نام به شما کمک می‌کند تا در روزهای بعد از شروع کمپین در میان کمپین‌های تبلیغاتی مختلف خود کمپین مدنظرتان را سریع‌تر پیدا کنید، بنابراین نامی را انتخاب کنید که با موضوع کمپین هم‌خوانی دارد مانند «تبلیغات نمایشی زمستان ۱۴۰۱» یا «تبلیغات نمایشی یلدا ۱۴۰۱»

۳- انتخاب کالا

پس از انتخاب نوع کمپین، باید کالای موردنظر برای تبلیغات را تعیین کنید؛ بنابراین با انتخاب گزینه «فقط برای یک کالا» از لیست کالاهای نمایش داده شده، کالای مورد نظرتان را انتخاب کنید سپس روی گزینه «مرحله بعدی» کلیک کنید.

۴- انتخاب جایگاه نمایش تبلیغات

تبلیغات جستجو محور در دیجی‌کالا در دو حالت نمایش داده می‌شود.

  • در نتایج جستجو: در این حالت کالای شما با نشان «Ad» در بین دیگر کالاهای دیجی‌کالا در لیست نتایج جستجو به خریدار نشان داده می‌شود.
  • در منوی کناری: در این حالت کالای شما در جایگاه اختصاصی، در منوی کناری صفحه نتایج جستجو، بالای فیلترها نمایش داده می‌شود.

برای نمایش تبلیغ می‌توانید یکی از این دو جایگاه را انتخاب کنید و در قسمت پیش‌نمایش، روش نمایش تبلیغ را در هر کدام از این دو جایگاه مشاهده کنید. با کلیک روی علامت موبایل یا دسکتاپ حالت نمایش را در دستگاه‌های مختلف می‌بینید.

در حالت «در نتایج جستجو»، تبلیغات شما در گوشی موبایل  و دسکتاپ به صورت زیر، قابل نمایش است.

در حالت «منو کناری»، تبلیغات شما تنها در دسکتاپ و به صورت زیر، قابل نمایش است.

۵- تنظیمات کمپین

در این مرحله وارد تنظیمات کمپین می‌شوید و در ابتدا قسمت انتخاب کلمات کلیدی را مشاهده می‌کنید.

  • انتخاب کلمات کلیدی:

منظور از کلمات کلیدی، کلمات و عباراتی است که شما قصد دارید وقتی خریدار آن کلمات وعبارات را جستجو کرد، محصول شما را مشاهده کند.

در حال حاضر پنل تبلیغات دیجی‌کالا به صورت هوشمند کلمات مناسب را برای محصول انتخابی شما تعیین می‌کند و در آینده‌ای نزدیک، می‌توانید از بین کلمات پیشنهادی برخی را برای نمایش انتخاب کنید.

  • زمان‌بندی و قیمت:

در این قسمت بازه زمانی اجرای کمپین و قیمت پیشنهادی برای نمایش هر تبلیغ را تعیین می‌کنید.

 در ابتدا بازه زمانی اجرای کمپین خود را مطابق شکل زیر انتخاب کنید.

سپس، در قسمت تعیین بودجه، سقف مصرف روزانه یا بودجه کل را تعیین کنید.  مصرف روزانه رقمی است که قصد دارید برای کمپین نمایشی خود به صورت روزانه هزینه کنید. بودجه کل هم شامل تمامی مبلغی است که در بازه زمانی انتخابی خود هزینه می‌کنید. اگر سقف روزانه را مشخص کنید، بودجه کل به صورت خودکار مشخص می‌شود، همچنین اگر بودجه کل را مشخص کنید، با توجه به بازه زمانی انتخابی شما بین روزها تقسیم شده و سقف مصرف روزانه به صورت خودکار مشخص می‌شود.

* لطفا دقت کنید که مبلغ بودجه روزانه، مبلغ سقف مجاز نمایش تبلیغ در یک روز را مشخص می‌کند.

سپس قیمت پیشنهادی خود را برای شرکت در مزایده (بیدینگ) مشخص می‌کنید. حداقل قیمت پیشنهادی برای هر ۱۰۰۰ بار نمایش تبلیغ نیز مشخص شده است. بیدینگ به این معناست که شما قیمت پیشنهادی خود را ارائه می‌دهید، اما در نهایت ناشر مربوطه تبلیغی که بیشترین پیشنهاد را ارائه داده  است نشان می‌دهد. به عبارتی دیگر  فروشنده‌ای که بیشترین قیمت را پیشنهاد داده است برنده مزایده نمایش تبلیغ است.

بنابراین اگر شما بالاترین پیشنهاد را ارائه داده باشید، کمپین شما در ابتدا اجرا خواهد شد. اما اگر چنین نبود در صف قرار می‌گیرید تا زمانی که نوبت به اجرای کمپین شما با توجه به قیمت پیشنهادی‌تان برسد.

در آینده‌، شما می‌توانند برای هر کلمه پیشنهادی مبلغ بید پیشنهادی متفاوتی را مشخص کنند، در حال حاضر این ویژگی غیرفعال است.

نکته مهم  در تعیین بودجه آن است که قیمت بیدینگ را مبلغی در نظر بگیرید که با بودجه مشخص شده شما در بازه انتخابی تداخل نداشته باشد.

۶- پیش‌نمایش و انتشار

در مرحله «پیش‌نمایش و انتشار»، مشخصات کمپین خود را مرور کنید و در صورتی که نیاز به تغییر ندارد با اعلام موافقت با قوانین و شرایط استفاده از کمپین، با کلیک روی گزینه پرداخت و انتشار، وارد مرحله بعدی (پرداخت کمپین) شوید.

۷- پرداخت و انتشار کمپین

در این مرحله وارد صفحه پرداخت می‌شوید، در صورتی که موجودی کافی برای انتشار کمپین را  در کیف پول خود داشته باشید ، می‌توانید با انتخاب «پرداخت از کیف پول» و  کلیک روی کلید پرداخت اقدام کنید. در این صورت، عبارت «با موفقیت پرداخت شد» را خواهید و کمپین شما در وضعیت در انتظار اجرا قرار می‌گیرد.

در صورتی که موجودی کیف پول شما کافی نباشد و یا تمایل نداشته باشید از موجودی کیف پول‌تان استفاده کنید، می‌توانید ما‌به‌تفاوت هزینه یا تمام آن را از طریق درگاه بانکی، پرداخت کنید.

پس از پرداخت موفق هزینه کمپین، کمپین شما منتشر  شده و در زمانی که تعیین کرده‌اید، اجرا می‌شود.

در صورت پرداخت ناموفق، می‌توانید روی تلاش مجدد کلیک کرده و مجدد برای پرداخت همان مبلغ به درگاه منتقل شوید.

۸- مشاهده گزارش کمپین

شما می‌توانید، پس از  شروع کمپین از گزینه «گزارش عملکرد» که در منوی سمت راست پنل قابل مشاهده است، گزارش کاملی از تعداد نمایش، تعداد کلیک، نرخ کلیک و پیشرفت کمپین را مشاهده کنید و با استفاده از نتایج آن برای کمپین‌های بعدی خود تصمیم‌گیری کنید.

در منوی پنل تبلیغات دیجی‌کالا، گزینه‌ای به نام «راهنمای استفاده»  است. در صورتی که در بخشی از ساخت کمپین ابهام دارید برای مطالعه بیشتر از این راهنما استفاده کنید.