مقررات فروش کتاب در دیجی‌کالا

فروش کتاب در دیجی‌کالا، بنا به دستور سازمان‌های ذیربط، نیازمند ارائه مدارک مربوطه و مشمول محدودیت‌ها و قوانین خاص است. در صورتی که قصد دارید در دیجی‌کالا کتاب بفروشید، لطفا این مقاله را تا انتها بخوانید تا به صورت دقیق با این قوانین و مقررات و جریمه‌های ناشی از نادیده گرفتن آن‌ها آشنا شوید.

افراد یا موسسه‌هایی که می‌توانند در دیجی‌کالا کتاب بفروشند

  1. موسسه‌های نشر دارای مجوز معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  2. موسسه‌های پخش کتاب دارای مجوز معتبر از اتحادیه ناشران و کتابفروشان
  3. کتابفروشی‌های دارای پروانه کسب از اتحادیه کتابفروشان
  4. اگر مدرک به نام صاحب پنل نباشد، باید تعهد‌نامه و یکی از مجوزهای جواز فروش کتاب یا پروانه نشر به نام صاحب جواز ارسال شود.

نمونه تعهدنامه

 کتاب‌هایی که می‌تواند در دیجی‌کالا عرضه شود

فقط کتاب‌هایی امکان عرضه دارند که دارای شابک معتبر، فهرست‌نویسی (فیپا)، مجوز نشر ارشاد، مجوز پخش و توزیع ارشاد و نیز پروانه اعلام وصول باشند. (درج شابک و عنوان صحیح در هنگام درج کتاب در پنل فروشندگی الزامی است.)

کتاب‌هایی که تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند در دیجی‌کالا عرضه شود و ارائه آن‌ها مشمول جریمه و اقدامات قانونی خواهد بود را در جدول زیر مشاهده کنید.

نکات مهم:

  • منظور از دومین بار ، تکرار این رفتار برای بار دوم است و منظور فروش مجدد یک عنوان کتاب برای دومین مرتبه نیست. بنابراین هم‌زمانی فروش دو کتاب و یا بیشتر با این شرایط، فروشنده را مستقیما مشمول جریمه فروش «برای دومین بار » خواهد کرد.
  • فروشنده موظف است از ابتدا و در هر زمان از فعالیت خود ، کتاب‌های غیر قانونی‌ای که در این مقاله قید شده است را به صورت آنی غیر فعال کند.
  • عدم آگاهی فروشندگان فعلی و یا آتی دیجی‌کالا نسبت به این مقررات، رفع‌کننده مسئولیت ایشان نبوده و دیجی‌کالا به صورت یک‌طرفه و بدون اطلاع و تذکر قبلی، نسبت به اعمال مقررات تعیین‌شده اقدام خواهد کرد.