چطور کالای خود را به صفحه‌ اول دسته‌بندی کالایی دیجی‌کالا برسانیم؟

اهمیت قرار گرفتن در اولین صفحه‌ نتایج جستجو در دیجی‌کالا چیست؟

به صورت میانگین، ۶۰% از تعداد کالاهای فروخته شده در هر دسته‌بندی کالایی در دیجی‌کالا، مختص آن کالاهایی است که در صفحه اول نتایج جستجو قرار گرفته‌اند. بنابراین، حضور در صفحه اول ارتباط مستقیمی با افزایش فروش خواهد داشت.

ساز و کار قرار گرفتن یک کالا در صفحه‌ اول دسته‌بندی کالایی دیجی‌کالا چیست؟

ساز و کار دیجی‌کالا برای قرار‌گیری کالا در هر صفحه از سایت، بر اساس میزان بازدید از کالاست.
هر چقدر تعداد بازدید از کالا بیشتر باشد، کالا در صفحات بالاتر قرار می‌گیرد. برای دستیابی به جایگاه بالاتر در صفحه‌ دسته‌بندی کالایی، باید توجه داشته باشیم که بخشی از رشد مورد نیاز به طور طبیعی و در طول زمان اتفاق می‌افتد؛ اما برای کسب یک مزیت منحصر به فرد نسبت به رقبا، باید راه حلی برای هدایت سریع‌تر کالا به صفحات بالاتر پیدا کنیم. 

گام به گام تا صفحه اول

تیم تبلیغات دیجی‌کالا آماده‌ است تا در این مسیر شما را همراهی کند. فقط کافیست از طریق مسیر زیر، کالاهای مورد نظر برای رسیدن به صفحه‌ اول دسته‌بندی را به ما معرفی کنید:

  1. وارد پنل فروش خود شوید.
  2.  از منوی اصلی گزینه «درخواست پشتیبانی» را انتخاب کنید.
  3. «ثبت درخواست پشتیبانی» را انتخاب کنید.
  4. از قسمت دسته‌بندی گزینه «پروموشن/شگفت‌انگیز/تبلیغات» را انتخاب کنید.
  1. از قسمت انتخاب موضوع، گزینه‌ «سایر درخواست‌ها» را انتخاب و روی «تایید و ادامه» کلیک کنید.
  2. در قسمت عنوان، عبارت «صفحه‌ اول» و در قسمت متن درخواست، کد کالاهای مد نظر (DKP) را وارد کنید.
  3. گزینه‌ «ثبت درخواست پشتیبانی» را انتخاب کنید. 
  4. منتظر پاسخ کارشناسان دیجی‌کالا باشید.

کارشناسان ما، تعداد بازدید مورد نیاز برای رسیدن به صفحه اول دسته‌بندی برای هر کالا و سرویس‌های تبلیغاتی مناسب را در جواب درخواست پشتیبانی به شما اطلاع می‌دهند.
بعد از دریافت مشاوره‌ی تخصصی از کارشناسان خدمات تبلیغاتی دیجی‌کالا، انجام اقدامات لازم و به دست آوردن جایگاه مطلوب، برای حفظ آن، لازم است در کنار تعداد بازدید با مفاهیم دیگری نیز آشنا شویم و به آن‌ها توجه داشته باشیم.

 

۱- نرخ تبدیل (Conversion Rate)

 برای آشنایی بیشتر با ساز و کار تبلیغات در دیجی کالا، بهتر است که با مفهوم نرخ تبدیل یا به اختصار CR آشنا شوید. نرخ تبدیل، مفهومی است که به وسیله آن متوجه خواهید شد که چه تعداد بازدید از کالای شما به فروش آن کالا منجر شده و میزان اثرگذاری تعداد بازدید از کالای شما در فروش چقدر بوده است.

۲- تولید محتوا (Content)

برای ارائه‌ کالای خود به مشتریان بالقوه، باید از محتوای خوب و با کیفیت برای معرفی آن استفاده کنید. به دلیل ماهیت خرید آنلاین، مشتریان امکان بررسی کالا از نزدیک را نخواهند داشت؛ بنابراین محتوای شما برای توصیف کالا، مهم‌ترین مرجع انتخاب آن‌ها خواهد بود.

بررسی‌های ما نشان داده است که فروشندگانی که به طور میانگین ۵ تصویر برای کالا بارگذاری می‌کنند تا ۳ برابر فروش آیتمی بالاتری نسبت به متوسط فروش در دسته‌بندی آن کالا دارند. همچنین محصولاتی که حداقل یک ویدئو برای توصیف و نقد و بررسی کالای خود بارگذاری کرده‌اند، تا ۲۶ برابر فروش تعدادی بیشتری از متوسط فروش دسته‌بندی خواهند داشت. برای توضیح دقیق ویژگی‌های کالای خود از نقد و بررسی نوشتاری و اینفوگرافیک برای کالا استفاده کنید و  همه چیز را با جزئیات در مورد کالا توصیف کنید.

شما می‌توانید با استفاده از خدمات کانتنت فکتوری با قیمتی مناسب، محتوای متنی و تصویری باکیفیت برای تمام کالاهای خود سفارش دهید.

برای اطلاع بیشتر از خدمات و قیمت های کانتنت فکتوری اینجا کلیک کنید.

۳- محتوای تولید شده توسط مشتریان (UGC)

محتوای تولید شده توسط مشتریان نیز از مهم‌ترین مراجع انتخاب مشتریان بالقوه است که می‌تواند موجب جلب یا سلب اطمینان آن‌ها از کالای شما شود. مشتریان را به ثبت نظراتشان تشویق کنید. همچنین می‌توانید از محتوای ثبت شده توسط مشتریان، برای شناخت سلیقه مشتری، ترندهای جدید و نوظهور و خلاهای محصول استفاده کنید.

۴- رضایت کاربران (Product Satisfaction)

توجه داشته باشید که رضایت مشتریان عاملی بسیار تاثیر‌گذار در افزایش فروش شماست. ارسال به موقع کالا، بسته‌بندی مناسب و کیفیت کالا از عوامل موثر در جلب رضایت مشتری است. با فراهم کردن تجربه خریدی لذت‌بخش برای مشتریان، نظرات مثبتی درمورد کالای شما به اشتراک گذاشته شده و امتیاز کالای شما بالا می رود.