پلتفرم مگنت دیجی‌کالا، امکانی برای فروش بیشتر

دیجی‌کالا از ابتدای تولد خود با تولید محتوا و انتشار ویدئوهای مقایسه‌ای درباره کالاهای مختلف، وب‌سایتی برای بررسی، تحلیل و خرید هوشمندانه بوده و در طول این سال‌ها نیز تلاش کرده تا نقش مشورتی خود را برای یک خرید آگاهانه، از دست ندهد.  پلتفرم جدید دیجی‌کالا، مگنت، که حالا بیشتر از یک میلیون کاربر دارد، قدمی دیگر برای بازاریابی محتوایی و کمک به فروشندگان و خریداران برای ایجاد یک  تجربه خرید بهتر و فروش بیشتر است.

در این مقاله قصد داریم شما را با پلتفرم مگنت بیشتر آشنا کنیم و توضیح دهیم که شما فروشندگان عزیز چگونه می‌توانید از این پلتفرم برای بازاریابی محتوایی و افزایش بازدید و فروش کالاهای خود استفاده کنید.

مگنت کجاست؟

مگنت، پلتفرمی جدید در اپلیکیشن دیجی‌کالا است که می‌توانید در آن به صورت رایگان «بازاریابی محتوایی» (Content Marketing) انجام دهید و مستقیم با مشتری صحبت کنید.

چگونه مگنت به فروش بیشتر کمک می‌کند؟

تحقیقات بین‌المللی در حوزه بازاریابی نشان می‌دهد که محتوای تصویری و ویدئویی تاثیرگذارترین محتوا برای تصمیم‌گیری و خرید است.

وقتی خریدار ویدیو یا آلبوم عکس معرفی یک کالا را می‌بیند، اطمینان بیشتری درباره‌ انتخاب کالا پیدا می‌کند و احتمال خرید او بیشتر می‌شود. محتوای تصویری تجربه‌ای هرچه نزدیک‌تر به خرید حضوری را به مشتری منتقل می‌کند و می‌تواند پاسخگوی برخی از ابهامات او باشد.

شما نیز به عنوان فروشنده دیجی‌کالا می‌توانید با داشتن یک حساب کاربری در پلتفرم مگنت و انتشار محتوای تصویری و ویدئویی در خصوص کالاهای خود علاوه بر تاثیرات گفته شده، برنده بای باکس دیجی‌کالا شوید و مستقیم به سوالات مشتری جواب دهید.

شما با عضویت در مگنت حساب کاربری خود را دارید و مشتری‌های دیجی‌کالا شما را دنبال می‌کنند. بنابراین کافی است برای کالایی که در دیجی‌کالا می‌فروشید، ویدیو یا محتوای تصویری (آلبوم عکس) تولید و منتشر کنید.

ویدیو یا عکسی که منتشر می‌کنید، لینک خرید کالای شما را دارد و خریداران با کلیک روی لینک، شما رو به عنوان فروشنده آن کالا (Buy Box Winner) می‌بینند. (حتی اگه در حالت پیشفرض شما فروشنده اصلی نباشید.)

در ضمن مشتری می‌تواند زیر ویدیو یا عکس شما در قالب کامنت سوال بپرسد و شما پاسخ‌گوی او باشید.

پخش ویدیو

فرصت دیده شدن در صفحه‌ محصول

اگر کالای خود را در قالب ویدیویی که کیفیت قابل قبولی دارد معرفی کنید، ویدیو در «صفحه‌ محصول کالای شما» (Product Page) قرار می‌گیرد. محصولاتی که در Product Page خودشان ویدیوی معرفی دارند، بیشتر به فروش می‌رسند.

فرصت دیده شدن در فضاهای پرترافیک مگنت

در صورتی که ویدیوهای شما کیفیت قابل قبولی داشته باشند، در بخش «کاوش مگنت» و بخش «ببین و بخر! مگنت» هم نمایش داده می‌شوند. یعنی فضاهای اصلی گشت و گذار محتوایی مشتریان دیجی‌کالا. قرار گرفتن در این دو بخش میزان دیده شدن ویدیوی شما رو به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد.

همچنین حساب کاربری شما در قسمت سرچ مگنت بیشتر نمایش داده می‌شود تا تعداد دنبال‌کنندگان شما افزایش یابد.

چگونه عضو مگنت شویم و فعالیت خود را آغاز کنیم؟

۱- با شماره موبایلی که در دیجی‌کالا به عنوان فروشنده ثبت کرده‌اید، وارد حساب کاربری خود در اپلیکیشن دیجی‌کالا شوید. دقت کنید که آخرین نسخه اپلیکیشن دیجی‌کالا را نصب داشته باشید.

۲- از صفحه اصلی گزینه مگنت را انتخاب کنید.

۳- روی عکس پروفایل کلیک کنید، سپس گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.

۴- اطلاعات فروشگاه خود را در این قسمت وارد کنید:

  • نام فروشگاه
  • لوگوی فروشگاه را به عنوان عکس پروفایل بگذارید.
  • توضیحاتی درباره حوزه فعالیت فروشگاه در بخش درباره من بنویسید.

۵- بعد از اینکه تنظیمات را انجام دادید، از طریق ایمیل Magnet@digikala.com  «درخواست ثبت نشان مخصوص فروشندگان» را برای ما ارسال کنید. این نشان بعد از بررسی حساب کاربری روی پروفایل شما قرار می‌گیرد.

چگونه در مگنت محتوا منتشر کنیم؟

۱- پس  از ورود به مگنت خود، گزینه انتشار محتوا را انتخاب کنید.

۲- محتوایی که تولید کردید را بارگذاری کنید.

۳- تیتر و متن مناسب با محتوا را بنویسید.

۴- از هشتگ‌های موجود استفاده کنید یا هشتگ جدیدی اضافه کنید.

۵- یک یا چند کالای مرتبط با این محتوا را انتخاب کنید.

۶- با کلیک روی گزینه انتشار، محتوا را منتشر کنید.

نمونه‌ای از محتوای فروشندگان

پخش ویدیو