استفاده از هوش مصنوعی برای تایید عکس

بسیاری از اوقات کالاهای شما به دلیل انتخاب عکس نامناسب و ایرادهایی که در تصاویر بارگذاری شده وجود دارد، مورد تایید کارشناسان دیجی‌کالا قرار نمی‌گیرد و این موضوع شروع فرآیند فروش شما را با اختلال روبرو می‌کند.

ویژگی جدید و جذابی به کمک فناوری هوش مصنوعی در پنل شما ایجاد شده است که با تشخیص مشکلات تصاویر هنگام بارگذاری و ارسال پیام، کمک می‌کند در همان لحظه برای تصحیح عکس کالای خود اقدام کنید. مسلما توجه به این پیام‌ها و تلاش برای رفع مشکلات، فرآیند تایید کالا و شروع فروش را سریع‌تر می‌کند.

زمانی که عکس‌های خود را بارگذاری می‌کنید، در صورتی که هوش مصنوعی ایرادهایی را در تصاویر تشخیص دهد؛ پیام‌هایی با رنگ قرمز  در کنار تصاویر مشاهده می‌کنید. لازم به ذکر است که با انتخاب عکس اصلی از میان تصاویر بارگذاری شده،  هوش مصنوعی با توجه به ویژگی‌هایی که در عکس اصلی باید رعایت شود، مجددا تصویر را بررسی کرده و ممکن است پیام‌های جدیدی به شما نمایش دهد.

در تصویر زیر نمونه‌ای از این پیام‌ها را مشاهده می‌کنید.

انواع پیام‌هایی که پس از بررسی تصویر توسط هوش مصنوعی، ممکن است با آن روبرو شوید:
  • «در پس زمینه و یا دور کالا لکه دیده می شود»

این پیام نشان می‌دهد که پس‌زمینه کالا به خوبی ویرایش نشده و باید برای یکدست شدن پس‌زمینه مجددا اقدام شود. پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری بیشتر مقاله « آموزش ویرایش عکس – از بین بردن سایه‌ی کالا» را مطالعه کنید.

  • «عکس بی کیفیت یا مات است»

در صورتی که این پیام را  مشاهده کردید، تصویر جدید و باکیفیت‌تری را بارگذاری کنید.

  • «واترمارک، نوشته و یا طرح‌های گرافیکی وجود دارد»

اگر عکس شما لوگو، واترمارک و نوشته داشته باشد، با این پیام روبرو می‌شوید. بنابراین نسبت به حذف این موارد از تصویر اقدام کنید.

  • «عکس کالا دارای نورخوردگی و نورپردازی نامناسب است»

نورپردازی عکس باید به شکلی باشد که کالا دو رنگ، سایه روشن و هم رنگ با زمینه تصویر نباشد. در صورتی که این پیام را دریافت کردید، هوش مصنوعی یکی از این مشکلات را در تصویر شناسایی کرده و لازم است مجددا با نور مناسب از کالا عکس بگیرید.

  • «بخشی از کالای شما در تصویر دیده نمی‌شود»

ممکن است در زمان عکاسی یا ویرایش تصویر، بخشی از کالا از تصویر حذف شده باشد؛ در این صورت با این پیام روبرو می‌شوید  و باید تصویری را بارگذاری کنید که در آن کالا به طور کامل دیده می‌شود.

در صورت مشاهده هر کدام از این پنج پیام نسبت به رفع مشکلات عنوان‌شده اقدام کنید تا  فرآیند تایید و فروش کالای شما هر چه سریع‌تر آغاز شود.