تخفیف هوشمند

ابزاری است که برای اعمال تخفیف بر روی هر تنوع کالایی دلخواه به کار می‌رود و بعد از اعمال،  قیمت کالا به صورت خط خورده و با درصد تخفیف و همچنین نشان فروش ویژه، در وبسایت دیجی‌کالا نمایش داده می‌شود. 

از طریق تخفیف‌های هوشمند امکان شرکت داده شدن در پروموشن‌ها و مگا کمپین‌های فعال به صورت خودکار وجود دارد، کافی است قوانین آن‌ها را رعایت کرده باشید.

چه کالاهایی برای تخفیف هوشمند مناسب است؟

  • کالاهایی که تنوع بالایی دارند و شاید در حالت عادی بازدید کمی داشته باشند.
  • کالاهایی که معمولا جزو نیازهای اساسی نیستند و مشتریان ترجیح می‌دهند آن‌ها را با تخفیف بخرند مانند کالاهای دکوراتیو.

در این مواقع می‌توانید با اعمال تخفیف هوشمند باعث افزایش بازدید و در نهایت فروش کالاهای خود شوید.

انتخاب کالا، زمان شروع و پایان تخفیف، موجودی و درصد تخفیف کاملا در اختیار فروشنده است و قوانین نسبتا ساده‌ای برای آن وجود دارد و به صورت خودکار تایید می‌شود همچنین در هر زمان امکان حذف تخفیف‌ها امکان‌پذیر است.

 

شگفت انگیز هیجان انگیزترین قسمت سایت دیجی‌کالا

«شگفت‌انگیز‌ها» کالاهای منتخبی هستند که هر روز در قسمت «پیشنهاد شگفت‌‌انگیز» صفحه اول دیجی‌کالا و با عنوان «پیشنهاد شگفت انگیز » و «شگفت‌انگیز سوپرمارکتی» قرار می‌گیرند.

تعداد جایگاه‌های شگفت‌انگیز‌ بر اساس هر گروه کالایی محدود است و همه پیشنهادها بر اساس مواردی مثل: تاریخچه، تعداد فروش در شرایط عادی، میزان تخفیف پیشنهاد شده، تعداد فروش پیش‌بینی شده، موجودی، امتیاز و رضایت فروشنده و… بررسی و امتیاز دهی می‌شوند و در نهایت به طور میانگین بین ۶۰ – ۱۰۰ جایگاه در وبسایت دیجی‌کالا در اختیار فروشندگان دیجی‌کالا قرار می‌گیرد.

این قسمت از صفحه دیجی‌کالا جزو پر بازدیدترین و پر فروش‌ترین قسمت‌ها است و اگر فروشنده با پیشنهاد شگفت‌انگیز‌ مناسبی در این رقابت برنده شود، می‌تواند بازدید و فروش یک سال را در بازه زمانی بسیار کمتر تجربه کند اما همان‌طور که گفته شد رقابت فشرده‌ای برای برنده شدن در این جایگاه است.

چه کالاهایی برای شرکت دادن در پیشنهاد شگفت‌انگیز مناسب هستند؟

  • کالاهایی که مشتریان زیادی دارند و شما نیز موجودی خوبی از این نوع کالا دارید و می‌توانید با قیمت خوب و تخفیف مناسب نسبت به دیگر بازارهای آنلاین و آفلاین،  این کالاها را در «پیشنهاد شگفت انگیز» شرکت دهید.

به خاطر داشته باشید که بر خلاف بقیه پروموشن‌ها موجودی شگفت‌انگیز‌ در صورت برنده شدن باید یک روز قبل در انبار دیجی‌کالا موجود باشد.

قبل از پیشنهاد شگفت‌انگیز و برای اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید.

مگاکمپین

 

مگا کمپین‌ها بر اساس رویدادهایی مثل یلدا، بلک فرایدی نوروز و…  و تعداد محدودی در سال هستند. بازه مگا کمپین‌ها معمولا بین ۳ روز تا ۲ هفته است و کالاهایی که شرکت داده شوند و شرایط این مگا کمپین‌ها را رعایت کنند در بنرهای مختص هر گروه کالایی در صفحه اول وبسایت دیجی‌کالا قرار می‌گیرند. در این روزها بازدید بسیار بالایی بر روی وبسایت است و به طور معمول میزان بازدید و فروش، رشد بسیار زیادی را دارد.
چه کالاهایی برای شرکت در مگا کمپین‌ها مناسب هستند؟

 

    • کالاهای جدید در گروه‌کالایی‌هایی که تنوع بالایی دارند.

    • کالاهایی که نرخ تبدیل بازدید به فروش بالایی دارند اما در حالت عادی میزان بازدید از آن‌ها کم بوده و در ازای بازدید بیشتر فروش آن نیز بیشتر می‌شود.

    • کلید موفقیت در مگاکمپین‌ها این است که قبل از شروع کمپین بتوانید کالاهای خود را بر اساس تخمینی که از فروش دارید، موجود کنید، قیمت‌گذاری صحیح و همچنین تخفیف‌های مناسبی روی کالا بگذارید.

 

بازاریابی کلیکی یا تبلیغات کلیکی (CPC)

اصطلاح «هزینه به ازای کلیک» که کمپین‌های تبلیغاتی آن تحت عنوان بازاریابی کلیکی یا تبلیغات کلیکی شناخته می‌شوند ترجمه عبارت Cost Per Click در زبان انگلیسی است که به اختصار CPC نیز نامیده می‌شود.

برای استفاده از این ابزار شما ابتدا کیف پول خود را شارژ می‌کنید و سپس با استفاده از این هزینه می‌توانید بر روی کالاهایی که بای باکس آن را دارید، تبلیغات کلیکی انجام دهید. همان‌طور که از اسم این نوع تبلیغ مشخص است، هر بار که مشتریان بر روی کالای تبلیغ‌شده شما کلیک کنند، هزینه تبلیغات از شما کسر می‌شود.

اگر می‌خواهید با هزینه مناسبی برای کالاهای خود تبلیغات کنید، تبلیغات کلیکی یکی از بهترین راه‌های افزایش آگاهی، افزایش تعداد جذب و بازدید و در نهایت افزایش فروش است.

حداقل هزینه کلیک در تبلیغات کلیکی ۵۰۰ تومان و حداقل روزانه ۵۰ هزار تومان است. با تعیین بودجه روزانه و ماهانه، فعال کردن این نوع تبلیغات امکان نمایش دارد:

 

۱- تبلیغ در صفحه اصلی

۲- تبلیغ در صفحه جزییات کالای جستجو شد

 از مزایای بازاریابی کلیکی cpc :

  • با بازاریابی کلیکی، کنترل هزینه‌های تبلیغات به دست خود شما است.
  • با این تبلیغات می‌توانید اطلاعات دقیقی از میزان فروش‌تان به‌دست بیاورید.

مزایده شگفت‌انگیز

اگر برنده شدن در رقابت‌های «پیشنهاد شگفت‌انگیز» برای شما سخت است با استفاده از «مزایده شگفت‌انگیز» امکان بیشتر دیده شدن و افزایش فروش را برای شما فراهم کرده‌ایم. به این ترتیب شما می‌توانید همه کالاهایی که بای باکس آن را دارید در «پیشنهاد شگفت‌انگیز» شرکت دهید.

مزایده شگفت‌انگیز فرصت مناسبی است که به شما این امکان را می‌دهد تا در یک رقابت ساده‌تر نسبت به «پیشنهاد شگفت‌انگیز» و البته با صرف هزینه، از جایگاه مخصوص کالاهای شگفت‌انگیز در وبسایت دیجی‌کالا استفاده کنید.

در مزایده شگفت‌انگیز زمان نمایش کالاها به بازه‌های کوتاه‌تری نسبت به «پیشنهاد شگفت‌انگیز» تقسیم شده تا فروشنده‌های بیشتری در طول روز، امکان استفاده از آن را داشته باشند.در این رقابت، برنده کسی است که پس از رعایت کردن قوانین پروموشن شگفت‌انگیز، بیشترین مبلغ مزایده را پیشنهاد داده باشد. 

موجودی پیشنهاد شده برای «مزایده شگفت‌انگیز »همانند «پیشنهاد شگفت‌انگیز» باید ۲۴ ساعت قبل از شروع این پروموشن در انبار دیجی‌کالا موجود باشد.