مگاکمپین‌ها در دیجی‌کالا

بر اساس مناسبت‌هایی که در سال وجود دارد مانند شب یلدا، بلک فرایدی، آغاز سال تحصیلی و … دیجی‌کالا پروموشن‌هایی را در قالب مگا‌کمپین‌ها ایجاد و بر اساس گروه کالاهای خاص، بنرهای ویژه‌ای در صفحه اول وب‌سایت قرار می‌دهد. همچنین برای جذب بیشتر مشتری نیز تبلیغات متمرکزی در آن دوره صورت می‌گیرد که بازدید میلیونی وب‌سایت دیجی‌کالا را چندین برابر می‌کند. بنابراین مگا‌کمپین فرصت بزرگی برای افزایش فروش و دیده شدن هستند. 

برای آشنایی با قوانین شرکت در مگاکمپین‌ها ویدئوی زیر را تماشا کنید.

قوانین شرکت در ‌مگاکمپین

  • رعایت کردن حداقل درصد تخفیف و حداکثر قیمت مجاز تعیین شده
  • فعال بودن کالا و داشتن موجودی
  • پایین‌تر بودن قیمت پیشنهادی کالا در پروموشن، از کمترین قیمت کالای موجود در وب‌سایت

چه کالاهایی برای مگاکمپین‌ها مناسب‌هستند؟

  • برندها و کالاهای جدیدی که نیاز به دیده شدن دارند.
  • کالاهایی که فصلی و مناسبتی هستند، مانند کالاهای مورد استفاده در شب یلدا یا نوروز…
  • کالاهای مد روز (Trend)
  • کالاهایی که با وجود بازدید کم، فروش بالایی دارند و امکان افزایش فروش در ازای افزایش بازدید وجود دارد. تحلیل عملکرد فروش و درآمد می‌تواند اطلاعات مفیدی در خصوص به شما ارائه دهد.

نکته:

  • با توجه به تجربه فروش کالا حتما موجودی مورد نیاز کالاهای خود را تامین و به‌روز کنید. (شما می‌توانید از طریق منوی «تحلیل عملکرد»، زیر منوی «فروش و درآمد» ، میزان بازدید و فروش کالاهای خود را در ۷ روز گذشته بررسی کنید.)

چگونه در مگاکمپین شرکت کنیم؟

۱- برای شرکت در مگاکمپین‌های دیجی‌کالا، مانند بلک فرایدی کافی است تا از منوی «بازاریابی و تبلیغات»، زیر منوی «شرکت در پروموشن جدید» را انتخاب کنید یا در همان صفحه اصلی پنل روی بنر «بزرگترین حراج سال» کلیک کنید.

۲- در صفحه پروموشن‌ها، می‌توانید با استفاده از فیلترهای موجود، نوع و بازه زمانی پروموشن موردنظر خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از طریق نوار جست‌و‌جو، نام پروموشن موردنظر را جست‌و‌جو کنید.

۳-سپس از لیست باز شده مگاکمپین مورد نظر خود را انتخاب کنید و با کلیک روی دکمه آبی رنگ وارد صفحه شرکت در پروموشن شوید.

۴-اطلاعات مربوط به مگاکمپین را بالای صفحه باز شده می‌بینید، در این صفحه می توانید کالاهای خودتان را به یکی از دو روش زیر به مگاکمپین اضافه کنید:

  • انتخاب کالاها از پنل (انتخاب دستی کالاهای مجاز در آن مگاکمپین)
  • بارگذاری گروهی کالاها با فایل اکسل

۵- انتخاب کالاها از طریق پنل

در این روش می‌توانید تنوع‌های خود را در لیست مشاهده کنید و تنوع‌هایی که قصد اضافه کردن آن‌ها به مگاکمپین را دارید انتخاب کنید و در پایان روی گزینه «انتخاب کالاها» کلیک کنید.

۶-سپس در صفحه باز شده باید درصد تخفیف، تعداد در پروموشن و حداکثر کالا در سبد مشتری را برای همه تنوع‌ها تعیین کنید و در نهایت با کلیک روی «تایید و شرکت در پروموشن» کالاهای خود را اضافه کنید. لازم به ذکر است تا میزان درصد تخفیف در هر پروموشن متفاوت است و مقدار آن باید در بازه مجاز باشد که در بالای همین صفحه راهنمایی‌های لازم ارائه شده است.

همچنین در سمت چپ هر تنوع و با کلیک روی علامت «سه نقطه» می توانید گزارش بازدید و فروش آن را در ۷ روز گذشته ببینید و یا آن تنوع را از لیست حذف کنید.

۷- بارگذاری گروهی کالاها با فایل اکسل

برای بارگذاری گروهی کالاها ابتدا روی دریافت اکسل نمونه کلیک و اطلاعات لازم را در فایل وارد کنید؛ سپس با کلیک روی دکمه بارگذاری اکسل کالاها، فایل خود را بارگذاری کنید.

کد تنوع یا dkpc در همین منو قابل مشاهده است (فقط عدد را وارد کنید). کد کالا یا dkp را می‌توانید از منوی مدیریت کالا و افزودن تنوع مشاهده کنید. فقط پرکردن ۴ ستون کد تنوع، قیمت پیشنهادی در پروموشن، تعداد در پروموشن و تعداد در سبد الزامی است.

همچنین با کلیک روی گزینه «کالاهای معتبر شما برای پروموشن»، گزارشی به آدرس ایمیل ثبت شده شما در پنل، ارسال می‌شود که در آن کد تنوع کالاهای خود و سایر ستون‌های مربوط به آن را مشاهده می‌کنید. این ویژگی در تکمیل فایل اکسل برای بارگذاری گروهی کالاها به شما کمک قابل توجهی می‌کند.

 

سوالات متداول

  • خیر برای شرکت در مگاکمپین‌ها لازم نیست سابقه فروش داشته باشید و هر کالایی را می‌توانید با رعایت کردن قوانین در مگاکمپین‌ها اضافه کنید.
  • برای هر مگا‌کمپین با توجه به دسته‌بندی، حداقل تخفیف در نظر گرفته شده است که باید رعایت شود. همین طور بر اساس تغییرات قیمتی که کالا داشته، حداکثر قیمت مجاز برای تخفیف مشخص شده که از تخفیف‌های غیرواقعی جلوگیری می‌کند و رعایت آن اجباری است.
  • اگر تعداد در پروموشن مگاکمپین شما از موجودی پایین‌تر باشد، ملاک در نظر گرفته شده همان موجودی کمتر است. فرض کنید موجودی شما از کالا ۲۰ عدد و تعداد در تخفیف شما ۱۵ عدد است ولی تا زمانی که مگا کمپین شروع شود و یا به هر دلیلی، موجودی که در قسمت تنوع و قیمت‌گذاری برای آن تنوع در نظر گرفته اید کمتر از ۱۵ عدد شود (مثلا ۸ عدد) در این صورت سیستم بین موجودی کالا و تعداد در تخفیف، کمترین میزان را ملاک قرار می‌دهد (یعنی همان ۸ عدد) و بعد از فروش این تعداد، کالا نا موجود می‌شود.
  • شما می‌توانید قبل از اعمال تخفیف، لیست پروموشن‌های فعال را بررسی کنید و مطابق با آن، بازه زمانی و تخفیف‌های خود را اعمال کنید. اگر پروموشنی (مگا کمپین ها و پروموشن‌های دیجی‌کالا) در بازه تخفیف مشخص شده مناسب با کالای شما باید و شما قوانین آن را نیز رعایت کنید، کالای شما بعد از اعمال تخفیف در پروموشن اضافه می‌شود.
  • در قسمت تخفیف‌های هوشمند پنل برای هر تنوعی که تخفیف اعمال کرده‌اید نوع نمایش تخفیف در سایت مشخص شده است که با کلیک کردن بر روی آن می توانید اطلاعات خواسته شده را ببینید. اما پیشنهاد ما این است که به طور مستقیم در مگا کمپین‌ها شرکت کنید.
  • شما می‌توانید هر لحظه که خواستید تخفیف‌های اعمال شده را حذف کنید.
  • همه کالاهایی که به صورت مستقیم و یا از طریق تخفیف‌های هوشمند به مگا کمپین‌ها اضافه شده باشند به صورت سیستمی تایید می‌شوند.
  • از طریق پنل خود و از مسیر منوی بازاریابی و تبلیغات، گزینه مدیریت پروموشن‌ها اقدام کنید.
  • خیر شما باید بر اساس سفارشات، کالاهای خود را به انبار ارسال کنید.
  • بله، در زمان انتخاب کالاها از روش بارگذاری گروهی کالاها با فایل اکسل استفاده کنید.