راه انداختن فروشگاه آنلاین با تمام مزایایی که دارد کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است. در ابتدای مسیر باید مشتری خود را شناسایی کنید. آیا مشتری شما این آمادگی را دارد که از یک فروشگاه آنلاین خرید کند؟ از آن مهم‌تر، نوع محصول شماست. آیا این محصول قابلیت فروش در قالب یک وبسایت آنلاین را دارد؟

فرض می‌کنیم جواب شما مثبت است، پس باید به فکر صرف هزینه برای طراحی و راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود باشید.

در گام بعدی احتمالا وبسایت شما آماده‌ی بهره‌برداری است. وبسایتی که تمام کالاهای شما روی آن نمایش داده می‌شود. فکر می‌کنید در طول روز چه تعداد بازدیدکننده دارید؟

در بهترین حالت با توجه به تنوع و تعداد کالایی که روی سایت دارید در روزها و حتی ماه‌های اول شروع کار فروش خوبی نخواهید داشت، که این موضوع با توجه به هزینه‌هایی که برای راه اندازی وبسایت خود کرده‌اید بسیار نا‌امیدکننده است.

برای بالابردن بازدید فروشگاه آنلاین‌تان باید بازاریابی کنید، این همان کاری است که قبلا هم برای فروشگاه آفلاین انجام می‌دادید با این تفاوت که در آن زمان شاید با چاپ کردن تراکت سعی بر معرفی فروشگاه‌تان داشتید ولی الان باید از روش‌های مرسوم در تجارت الکترونیک استفاده کنید. دیده شدن در موتور جست‌و‌جوگر گوگل مهم‌ترین بخش بازاریابی در تجارت آنلاین است، البته راه‌کارهای دیگری مثل ارسال ایمیل و راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی با نام برندتان نیز می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند.

اما با همه‌ی این اوصاف، برای این‌که صاحب فروشگاه آنلاین باشید راه سخت و پیچیده‌ای پیش‌رو دارید، قطعا میان‌برهایی در این مسیر پیش روی شماست.

یکی از این میان‌برها را ما به شما پیشنهاد می‌دهیم: “مرکز فروشندگان دیجی‌کالا”

فقط کافی‌ است ۵ قدم بردارید و خیلی راحت عضوی از فروشندگان دیجی‌کالا شوید.

فروشنده شو!

تماشای این ویدیو را از دست ندهید، فروشندگان موفق دیجی‌کالا، داستان کسب‌و‌کارشان را برای شما تعریف می‌کنند.

برای آشنایی با کسب‌و‌کارهای دیگر، می‌توانید گفت‌و‌گو با سایر فروشنگان دیجی‌کالا را مشاهده کنید.

 

کانال مرکز فروشندگان را در تلگرام دنبال کنید