همه آنچه باید از شگفت انگیز سفارشی بدانید

اگر برنده شدن در رقابت‌های «پیشنهاد شگفت‌انگیز» برای شما سخت است با استفاده از «شگفت‌انگیز سفارشی» امکان بیشتر دیده شدن و افزایش فروش را برای شما فراهم کرده‌ایم. به این ترتیب شما می‌توانید همه کالاهایی که بای باکس آن را دارید در «شگفت‌انگیز سفارشی» شرکت دهید.

شگفت‌انگیز سفارشی فرصت مناسبی است که به شما این امکان را می‌دهد تا در یک رقابت ساده‌تر نسبت به «پیشنهاد شگفت‌انگیز» و البته با صرف هزینه، از جایگاه مخصوص کالاهای شگفت‌انگیز در وب‌سایت دیجی‌کالا استفاده کنید.

برای آشنایی با جزئیات پیشنهاد شگفت‌انگیز مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

در شگفت‌انگیز سفارشی زمان نمایش کالاها به بازه‌های کوتاه‌تری نسبت به «پیشنهاد شگفت‌انگیز» تقسیم شده تا فروشنده‌های بیشتری در طول روز، امکان استفاده از آن را داشته باشند.در این رقابت، برنده کسی است که پس از رعایت کردن قوانین پروموشن شگفت‌انگیز، بیشترین مبلغ مزایده را پیشنهاد داده باشد. 

برای آشنایی با قوانین شرکت در «شگفت‌انگیز سفارشی» ویدئوی زیر را تماشا کنید.

چه کالاهایی برای شرکت در شگفت‌انگیز سفارشی مناسب هستند؟

با توجه به اینکه برای کسب این جایگاه سرمایه‌گذاری می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم کالاهایی را وارد رقابت مزایده شگفت‌انگیز کنید که موجودی قابل توجهی داشته باشید تا علاوه بر جبران هزینه به سود برسید. همچنین می‌توانید با تخفیف مناسب و جذاب، افزایش فروش را تضمین کنید.

کالاهایی که مخاطبان زیاد و پتانسیل فروش بالایی دارند اما میزان بازدید پایینی داشته‌اند؛ در نتیجه با صرف هزینه و اعمال تخفیف هیجان‌انگیز  می‌توانند فروش بالایی داشته باشند. با شگفت‌انگیز شدن این کالاها و با توجه به میزان بازدیدی که در مزایده شگفت‌انگیز وجود دارد کافی است موجودی قابل توجهی داشته باشید و تخفیف مناسبی که نسبت به قیمت‌های موجود در دیجی‌کالا و سایر بازارهای آفلاین و آنلاین بهترین قیمت باشد را روی کالاهای خود بگذارید. این کار می‌تواند فروش خوبی را به همراه داشته باشد.

مزایای شرکت‌ در شگفت‌انگیز سفارشی

  • وجود قوانین ساده‌تر نسبت به «پیشنهاد شگفت‌انگیز»
  • بهره بردن از بازدید بالا در پربازدیدترین قسمت وب‌سایت دیجی‌کالا

قوانین شگفت‌انگیز سفارشی

قوانین «شگفت‌انگیز سفارشی» همانند قوانین «پیشنهاد شگفت‌انگیز» است.

برای اضافه کردن کالاها در «شگفت‌انگیز سفارشی» باید برای کالای پیشنهادی شرایط زیر را رعایت کنید:

  • برای شرکت در رقابت پیشنهاد شگفت‌انگیز باید حداکثر قیمت مجاز را که بر اساس تغییرات قیمتی تعیین می‌شود و همچنین حداقل تخفیفی که برای هر گروه کالایی تعیین شده است را رعایت کنید. (این اطلاعات در زمان انتخاب کالا در پنل به شما نمایش داده می‌شود.) در نظر داشته باشید رعایت کردن این قوانین به منزله تایید شدن کالا نیست و کالایی تایید می‌شود که بهترین پیشنهاد را در آن گروه کالایی داده باشد.
  • برای هر کالا باید چند روز  از تایید پیشنهاد شگفت‌انگیز قبلی بگذرد تا دوباره اجازه شرکت در پیشنهاد شگفت‌انگیز را داشته باشد.

چگونه در شگفت‌انگیز سفارشی شرکت کنیم؟

برای آشنایی دقیق با مراحل شرکت در شگفت‌انگیز سفارشی می‌توانید در ادامه مراحل را به صورت گام به گام مطالعه کنید.

۱- ابتدا از منوی «بازاریابی و تبلیغات»، زیر  منوی «تبلیغات» را انتخاب کنید.

۲- سپس از میان خدمات مختلف تبلیغاتی دیجی‌کالا، «شگفت‌انگیز سفارشی» را انتخاب کنید.

۳- در صورتی که در هیچ مزایده شگفت‌انگیزی شرکت نکرده باشید، صفحه زیر را می‌بینید. گزینه «شرکت در مزایده‌های شگفت‌انگیز» را انتخاب کنید.

۴- سپس باید بازه زمانی و قیمت پیشنهادی خود را وارد کنید. شما می‌توانید تعداد پیشنهادها و بالاترین پیشنهاد ثبت‌شده را برای هر بازه زمانی مشاهد کنید، در نظر داشته باشید که برای برنده شدن جایگاه شگفت‌انگیز در این مزایده، باید بالاترین قیمت را پیشنهاد دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از «% افزایش از پیشنهاد پایه» می‌توانید درصدی را تعیین کنید تا در صورت نیاز دیجی‌کالا قیمت پایه شما را تا آن درصد افزایش دهد و اینگونه شانس برنده شدن مزایده را افزایش دهید. (در صورتی که رقیبی با شما وارد مزایده نشود، جایگاه را با همان پیشنهاد اولیه به‌دست می‌آورید.)

لازم به ذکر است که کیف پول شما باید تا سقف پیشنهادی‌تان شارژ داشته باشد.

۵- در مرحله بعد با استفاده از گزینه «انتخاب کالا برای نمایش در این بازه»، وارد لیست کالاهای مجاز می‌شوید. کالای مدنظر خود را با توجه به تعداد بازدید و  فروش در ۷  روز گذشته انتخاب کنید و روی «افزودن کالا» کلیک کنید. در نظر داشته باشید برای شرکت در هر مزایده شگفت‌انگیز تنها امکان انتخاب یک کالا را دارید بنابراین کالایی را انتخاب کنید که بازدید بالایی دارد و پیش‌بینی می‌کنید که با قرار گرفتن در جایگاه شگفت‌انگیز فروش بالایی را تجربه خواهید کرد.

۶- سپس با رعایت حداقل تخفیف و حداکثر قیمت مجاز، درصد تخفیف و قیمت مدنظر خودتان را تعیین کنید. همچنین با در نظر گرفتن تعدا  مجاز ارسال به انبار که زیر کادر تعداد در تخفیف نوشته شده است، این عدد را نیز تعیین کنید. 

۷- در انتها با پیام موفقیت ثبت پیشنهادتان برای مزایده روبرو می‌شوید.

۸- با انتخاب گزینه «تایید و بازگشت به صفحه مزایده‌های شگفت‌انگیز» می‌توانید وضعیت مزایده‌ای که در آن شرکت کرده‌اید را مشاهده کنید و در صورت تمایل آن را ویرایش کنید.

چگونه نتیجه مزایده را مشاهده کنیم؟

۴۸ ساعت قبل از بازه زمانی انتخابی شگفت‌انگیز، نتیجه مزایده مشخص می‌شود. شما می‌توانید از منوی «بازاریابی و تبلیغات» زیرمنوی «مدیریت پروموشن‌ها» وضعیت مزایده را مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که آنچه در ستون «وضعیت کمپین» نوشته شده، مربوط به کل کمپین است و نه کالای شما بنابراین برای بررسی وضعیت کالایی که برای مزایده شگفت‌انگیز پیشنهاد داده‌اید با کلیک روی سه نقطه جزئیات بیشتر را ملاحظه کنید.

سوالات متداول

  • خیر، برای شرکت کردن در مزایده‌های شگفت‌انگیز کافی است قوانین حداقل درصد تخفیف و حداکثر قیمت در پروموشن را رعایت کنید و پس از آن شرط برنده شدن مزایده، دادن بیشترین پیشنهاد قیمتی در بازه‌های شرکت داده شده است.

برای هر گروه کالایی با توجه به ماهیت کالا حداقل تخفیف در نظر گرفته شده است که باید رعایت شود. همین طور بر اساس تغییرات قیمتی که کالا داشته حداکثر قیمت مجاز برای تخفیف مشخص شده که از تخفیف های کاذب جلوگیری می‌کند و رعایت آن اجباری است ولی همان طور که گفته شد این قوانین اولیه شرکت دادن کالا در شگفت است و ملاک تایید شدن کالا نیست.

  • خیر، الزامی برای این کار نیست اما پیشنهاد می‌شود تعدادی را که امکان انبارش دارد، انبارش کنید.
  • اگر هنوز کالا تایید نشده باشد شما می‌توانید در قسمت مدیریت پروموشن‌ها موجودی و یا تغییراتی که می‌خواهید اعمال کنید.
  • پس از اتمام مهلت اضافه کردن کالاها به پروموشن پیشنهاد شگفت‌انگیز، همه پیشنهادات داده شده بر اساس قیمت پیشنهاد داده شده برای خریداری جایگاه بررسی و بالاترین پیشنهاد برنده مزایده شگفت در آن بازه خواهد بود.
  • حتما ابتدا در پنل خود از قسمت مدیریت پروموشن، مزایده شگفت مورد نظر را انتخاب کنید و در قسمت جزییات بیشتر، وضعیت هر تنوع را بررسی کنید. اگر کالای پیشنهاد داده شما تایید شده بود حتما با ارسال تیکت مشکل را ثبت کنید.
  • خیر ؛امکان لغو مزایده شگفت‌انگیز بعد از تایید پیشنهاد وجود ندارد و هزینه پیشنهادی شما از کیف پول شما حذف می شود.

خیر، فقط در صورتی که برنده مزایده باشید، هزینه پیشنهادی از کیف پول شما کسر می‌شود.