قابلیت پاسخگویی به سوالات مشتریان در پنل فروشندگان

قابلیت پاسخ به سوالات مشتریان از طریق پنل، بهترین و سریع‌ترین روش را به فروشندگان می‌دهد که مستقیما پاسخگوی سوالات و ابهامات مشتریان خود باشند.

این سوالات توسط مشتری کالای شما در صفحه‌ محصول قرارگرفته و شما می‌توانید از طریق پنل خود این سوالات را مشاهده کرده و پاسخ دهید.

در این بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، پرسش یا حتی پاسخ خود را به اشتراک بگذارد و در مقابل هم فروشندگان محصولات می‌توانند به سوالات مشتریان پاسخ دهند.

این موضوع علاوه بر ایجاد تجربه‌ خوب برای مشتری، برای فروشندگان هم مزیت محسوب می‌شود. زمانی که مشتری به یک فروشگاه‌ فیزیکی مراجعه کند می‌تواند تمام سوالات خود را از فروشنده بپرسد، اما در فروشگاه‌ آنلاین که فروشنده حضور فیزیکی ندارد این قابلیت به فروشنده کمک خواهد کرد تا تمام سوالات مشتری خود را به درستی و درنهایت صداقت پاسخ دهد.

 این کار منجر به جلب اعتماد مشتری و خرید محصول شده و مشتری با داشتن تجربه‌ خوب خرید، مجددا به فروشگاه شما بازمی‌گردد.

چگونه به سوالات مشتریان پاسخ دهیم؟

۱- خریداران در صفحه هر محصول می‌توانند با کلیک روی تب پرسش و پاسخ، سوالات خود را مطرح کنند.

۲- پس از بررسی کارشناسان دیجی‌کالا، سوال به فروشنده اختصاص داده می‌شود بنابراین فروشنده می‌تواند سوال را در پنل خود مشاهده کرده و پاسخ دهد.

۳- برای پاسخگویی سوالات خریداران، در پنل خود روی علامت «پرسش‌ها» (مطابق عکس زیر) کلیک کنید تا وارد صفحه سوال و جواب شوید.

۴- در این صفحه، لیستی از سوالاتی که مشتری مطرح کرده است را مشاهده می‌کنید. شما می توانید سوالات را بر اساس تاریخ پرسش یا بیشترین پاسخ (توسط سایر خریداران) مرتب کنید. با کلیک روی لینک ثبت پاسخ می‌توانید به سوال مورد نظر خود پاسخ دهید.

۵- پس از کلیک روی لینک ثبت پاسخ، میتوانید جواب را در قسمت پاسخ شما به سوال تایپ کنید و در صورت نیاز عکسی به پاسخ سوال اضافه کنید.پس از تایپ پاسخ سوال و اضافه کردن عکس (در صورت نیاز) روی گزینه ثبت پاسخ کلیک کنید.

۶- پس از اینکه پاسخ سوال را ثبت کردید، یادداشت شما در صف تایید کارشناسان دیجی‌کالا قرار خواهد گرفت. پس از تایید کارشناسان دیجی‌کالا، پاسخ سوال در صفحه محصول زیر سوال خریدار در بخش پرسش و پاسخ به اسم فروشنده نمایش داده خواهد شد.

قوانین و مقررات پاسخ‌گویی به سوالات مشتریان

لطفا قبل از پاسخگویی به سوالات مشتریان به این نکات توجه کنید:

  1. فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است در متن پاسخ از فضای خالی (Space) بیش از حد معمول، کشیدن حروف یا کلمات، استفاده‌ مکرر از یک حرف یا کلمه، و شکلک استفاده نکنید.
  2. با توجه به مسئولیت وب‌سایت دیجی‌کالا در قبال لینک‌های موجود در آن، از ارسال لینک سایت‌های دیگر، درج ایمیل یا نام کاربری شبکه‌های اجتماعی خود در پاسخ به کاربران خودداری کنید.
  3. توجه داشته باشید، مسائلی را که از آن اطمینان ندارید، به هیچ وجه در پاسخ به مشتری ثبت نکنید؛ همچنین از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیرمطمئن درباره‌ محصولات خودداری کنید.
  4. بهتر است مطالبی در این بخش ثبت شود که برای بازدیدکنندگان سایت مفید باشد؛ لذا از بیان هرگونه مطالب شخصی، غیرمرتبط یا غیرضروری در این بخش پرهیز کنید.
  5. لازم است پاسخ خود را با رعایت اصول اولیه‌ نگارشی ثبت کرده و از کوتاه کردن کلمات یا استفاده از ادبیات محاوره تا جای ممکن خودداری کنید. استفاده از ادبیات نوشتاری که قابلیت نمایش در سایت را داشته باشد، لازمه تایید پاسخ کاربران است.
  6. پاسخ هایی که با عرف جامعه مغایر هستند تایید نخواهند شد.
  7. لطفا در پاسخ به کاربران شماره تماس درج نکنید.

نکات مهم:

  • پس از پاسخگویی به سوال مشتری حداکثر ۲۴ ساعت زمان لازم است تا پاسخ شما توسط کارشناسان بررسی، تایید یا رد شود.
  • پاسخگویی به سوالات مشتریان باعث افزایش فروش می‌شود پس حتما روزی یک بار بخش سوالات را در پنل خود بررسی کنید.
  • سوالات مشتریان از فروشنده و یا فروشندگانی پرسیده می‌شود که در یک هفته‌ گذشته حداقل یک DKPC موجود از کالا داشته باشند.
  • به‌جز فروشندگان، کاربران دیگر (مشتریان) هم امکان پاسخگویی به سوالات را دارند اما جواب فروشنده به صورت مشخص نمایش داده می‌شود.
  • داشتن نشان فروشنده رسمی و برگزیده ، تاثیر زیادی در تایید پاسخ‌ها دارد.