فروش سازمانی یا B2B در دیجی‌کالا

فروش سازمانی یا business to business) B2B) یکی از روش‌های فروش است که به وسیله آن کالاها و محصولات‌تان را به سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگ و کوچک و خریداران عمده می‌فروشید. با توجه به توسعه تجارت الکترونیک، فروش سازمانی نیز به فضای آنلاین وارد شده است و با سرعت زیادی در سراسر جهان در حال رشد است.  تحقیقات نشان می‌دهد که ارزش بازار جهانی تجارت الکترونیک در حوزه فروش سازمانی در سال ۲۰۲۱ بیش از  ۸ هزار میلیارد دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۷ به بیش از ۱۸ هزار میلیارد دلار برسد.

دیجی‌کالا نیز همگام با دنیا، پلتفرم دیجی‌کالا بیزینس را برای خرید و فروش سازمانی و خرید عمده راه‌اندازی کرده است و از فروشندگانی که امکان ارائه کالاهای خود را با تعداد بیشتر و قیمت‌های کمتر به صورت عمده‌فروشی دارند، دعوت می‌کند در این بازار رو به توسعه و پیشرفت، همراه شوند.

برای آشنایی بیشتر با فروش B2B در دیجی‌کالا و مزایای آن، این مقاله را مطالعه کنید.

پلتفرم دیجی‌کالا بیزینس

دیجی‌کالا به تازگی بزرگ‌ترین پلتفرم آنلاین فروش عمده را راه‌اندازی کرده است. این پلتفرم متفاوت با وب‌سایت دیجی‌کالا و با آدرسwww.digikalabusiness.com  در دسترس است. روند خرید در این پلتفرم متناسب با نیاز سازمان‌ها، شرکت‌ها، نهادها و کسب‌وکارها طراحی شده است. در این پلتفرم، فروشندگان می‌توانند به صورت پلکانی و متناسب با تعداد کالاهایی که خریداران قصد خرید دارند، قیمت‌گذاری و تخفیف را لحاظ کنند.

گرچه فروش سازمانی با توجه به تعداد بالای فروش، بسیار هیجان‌انگیز است ولی پیدا کردن مشتری و  پذیرفتن شرایط پرداخت او، چالش‌هایی را در این نوع فروش ایجاد می‌کند. دیجی‌کالا بیزینس با درک این شرایط و دغدغه فروشندگان به عنوان تسهیل‌گرعمل می‌کند و فروشندگان می‌توانند بدون نگرانی در خصوص پرداخت مشتری و به اعتبار دیجی‌کالا به این بازار وارد شوند.

مشتریان پلتفرم دیجی‌کالا بیزینس چه کسانی هستند؟

خریداران در پلتفرم دیجی‌کالا بیزینس، فقط شرکت‌های خصوصی، دولتی، سازمان‌ها یا اشخاصی هستند که پروانه کسب دارند. این سازمان‌ها با بارگذاری مدارک حقوقی  در زمان ثبت‌نام، احراز هویت می‌شوند و علاوه بر امکان خرید در پلتفرم از شرایط خاص  و متنوع پرداخت، پشتیبانی ویژه، تخفیف‌های پلکانی و … بهره‌مند می‌شوند.

تعدادی از مشتریان این پلتفرم را در تصویر زیر مشاهده کنید.

چه فروشندگانی می‌توانند کالای خود را به صورت سازمانی بفروشند؟

برای فروش کالا در «دیجی‌کالا بیزینس» نیاز به ثبت‌نام مجزا نیست و فقط کافی است جزء فروشندگان دیجی‌کالا باشید و قبلا به عنوان فروشنده در دیجی‌کالا ثبت‌نام کرده باشید.

در صورتی که هنوز در دیجی‌کالا به عنوان فروشنده ثبت‌نام نکردید، می‌توانید به راحتی مراحل ثبت‌نام را طی کنید.

برای آشنایی با مراحل ثبت‌نام در دیجی‌کالا به عنوان فروشنده کلیک کنید.

برای گروهی از فروشندگان که عملکردی عالی دارند به صورت خودکار دسترسی فروش در پلتفرم «دیجی‌کالا بیزینس» فعال می‌شود.

سایر فروشندگانی که تمایل دارند در «دیجی‌کالا بیزینس» نیز فعالیت کنند و شرایط تامین کالا با تعداد بیشتر و قیمت عمده را دارند، می‌توانند درخواست خود را از طریق تماس با شماره ۶۱۹۳۰۶۰۰-۰۲۱ (پشتیبانی فروشندگان)، اعلام کنند تا توسط کارشناسان دیجی‌کالا بررسی شود. شاخص‌هایی مانند داشتن کالاهای متنوع و مناسب برای فروش سازمانی و عمده، قدرت تامین تعداد زیاد کالا و ارسال‌ به‌موقع، نرخ پایین مرجوعی و رضایت کاربران و … در این بررسی لحاظ می‌شود و در صورت تایید، دسترسی فروش سازمانی به آن‌ها داده می‌شود

مزایای فروش سازمانی برای فروشندگان

  • جمع مبلغ فروش در دیجی‌کالا بیزینس و دیجی‌کالا باعث می‌شود فروشندگان به راحتی به هدف ریالی تعیین شده برای کاهش مدت تسویه، دست پیدا کنند و بازه‌های پرداختی کوتاه‌تری را تجربه کنند.
  • با توجه به اینکه «دیجی‌کالا بیزینس» محل خرید شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگی است که معمولا به صورت عمده خرید می‌کنند؛ کالاهای شما را در معرض دید مشتریانی قرار می‌دهد که با احتمال قوی‌تر و با تعداد بیشتر خرید می‌کنند.
  • در فروش‌های سازمانی احتمال مرجوعی کالا بسیار کمتر از فروش عادی و نزدیک به صفر است و در صورتی که کالایی مشکل فنی داشته باشد، امکان مرجوعی همان کالا وجود دارد و نه تمامی کالاهایی که فروخته شده است بنابراین فروشندگان با مشکلات ناشی از مرجوعی روبرو نمی‌شوند.
  • فروش تعداد بیشتری کالا در هر سفارش، یکی دیگر از مزایای فروش سازمانی است که باعث صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه عملیات می‌شود.
  • با استفاده از پلتفرم «دیجی‌کالا بیزینس»، ریسک فروش را کاهش می‌دهید و تضمینی قوی برای بازگشت سرمایه خود دارید.

برای آشنایی با روش فعال کردن کالاها و قیمت‌گذاری آن‌ها  برای فروش سازمانی کلیک کنید.