فرم درخواست بازگشت کالا (کالاهای عودتی، مرجوعی، پذیرفته‌نشده در انبار)

فروشنده عزیز

لطفا پیش از تکمیل فرم، حتما مقاله «روش دریافت کالاهای مرجوعی، عودتی و پذیرفته‌نشده در انبار» را مطالعه کنید.

 در صورتی که ساکن تهران هستید و قصد دارید کالاهای مرجوعی و عودتی خود را با ناوگان دیجی‌کالا تحویل بگیرید، لطفا مطابق  با روشی که در آن مقاله گفته شده است از طریق پنل خود اقدام کنید و این فرم را تکمیل نکنید. در صورتی که قصد دارید کالای خود را به صورت حضوری یا پستی تحویل بگیرد لطفا با توجه به نوع کالای بازگشتی خود که در ادامه توضیح می‌دهیم، فرم مربوط را تکمیل کنید.

انواع کالاهای بازگشتی به فروشنده

۱- کالاهای عودتی: به کالاهای قابل فروشی که در انبارهای دانش و بادامک موجود است، کالای عودتی می‌گویند. زمانی که مشتری سفارشی را  پیش از تحویل گرفتن لغو کند یا  ۷ روز پس از تحویل سفارش (سفارش‌هایی که گزینه دیجی‌پلاس دارند، ۳۰ روز) کالا را با همان شرایط اولیه و سالم بازگرداند، مرجوعی سلیقه‌ای بوده و کالا دوباره به چرخه کالاهای  قابل‌فروش فروشنده باز می‌گردد. همچنین  کالاهایی که برای انبارش به انبار وارد می‌شوند نیز  در زمان بازگرداندن به فروشنده، عودتی محسوب می‌شوند.

کالاهای قابل فروش (عودتی) فارغ از دلیل برگشت آن‌ها به انبار تا ۳۰ روز به صورت رایگان نگه‌داری می‌شوند و پس از آن هزینه انبارداری برای آن‌ها محاسبه و در صورت‌حساب شما لحاظ می‌شود. بنابراین برای عدم پرداخت هزینه انبارداری در اسرع‌وقت نسبت به دریافت کالا اقدام کنید.

۲- کالاهای مرجوعی: وقتی مشتری کالا را  دلیل نقص فنی یا ظاهری، مرجوع می کند؛ تیم خدمات پس از فروش کالا را بررسی کرده و پس از مشخص شدن ایراد ( فنی یا ظاهری)، با توجه به سایز کالا، آن را به «انبار مرجوعی مرکزی» یا «مرجوعی مرکزی کالاهای بزرگ» منتقل می‌شود. این کالاها غیرقابل فروش هستند. کالاهای مرجوعی  باید در اولین فرصت از انبار تحویل گرفته شوند.

۳- کالاهای پذیرفته نشده در انبار: در زمان تحویل محموله به انبار در صورت ادغام کالاهای بزرگ و کوچگ، شناسه نداشتن لوازم خانگی، ارسال کالا به انبار اشتباه، مغایرت کالا، لیبل نداشتن و… کالا پذیرفته نمی‌شود و به فروشنده بازگرداننده می‌شود اما در صورتی که کالا با پست ارسال شده باشد و به هر یک از این دلایل قابل دریافت نباشد، کالای «پذیرفته نشده در انبار» محسوب می‌شود و باید در اولین فرصت آن را از  انبار خارج کنید.