اطلاع از جزئیات کمیسیون‌ها، هزینه‌ها و جرائم از طریق منوی «مالی» زیر منوی «کمیسیون، هزینه‌ها و جریمه‌ها» امکان‌پذیر است.

کمیسیون‌ها

در این صفحه شما می توانید آخرین کمیسیون و بازه ارسال تمام گروه‌‌های کالایی را مشاهده کنید. 

هزینه‌ها

این صفحه اهمیت بسیار زیادی دارد. شما اینجا مجموعه‌ای از هزینه‌ها، که در تعیین قیمت نهایی کالای شما نقش مهمی دارند را مشاهده می‌کنید.

در  صورتی که فروشنده کالای خود را به انبارهای دیجی‌کالا تحویل دهد تا به دست خریداران برسد؛ باید هزینه‌ای بین حداقل ۹ هزار تومان تا حداکثر ۸۰ هزار تومان پرداخت کند. روش محاسبه این عدد اینگونه است:

هزینه ارسال و پردازش ۷ درصد از قیمت کالا است اما در صورتی که ۷ درصد قیمت کالا، کمتر از ۹ هزار تومان باشد حداقل قیمت، یعنی همان ۹ هزار تومان به عنوان هزینه ارسال و پردازش دریافت می‌شود. و در صورتی که ۷ درصد قیمت کالا بیشتر از ۸۰ هزار تومان باشد، همان ۸۰ هزار تومان دریافت می‌شود.

اما از آنجایی که کالاهای سایز بزرگ یا سنگین، نیازمند هزینه‌های پردازش و مواد اولیه (برای بسته‌بندی) بیشتری هستند، سقف هزینه پردازش و بسته‌بندی برای این کالاها، ۲۰۰ هزار تومان است.

البته در برخی گروه‌های کالای کف و سقف هزینه متفاوت است که در ادامه ذکر شده است:

 برای گروه کالایی کتاب، کف ۵ هزار تومان و سقف ۵۰ هزار تومان است، برای کالاهای سوپر مارکتی، لوازم آرایشی و بهداشتی (مراقبت شخصی) کف ۷ هزار تومان و سقف ۵۰ هزار تومان است، برای ساعت هوشمند، هارد و تجهیزات ذخیره‌‌سازی اطلاعات کف ۹ هزار تومان و ۲۵ هزار تومان است.

در نظر داشته باشید که فروشندگان پس از همکاری با دیجی‌کالا، در صورت اخذ شرایطی که در مقاله «ارسال توسط فروشنده» به آن پرداختیم؛ می‌توانند روش  «ارسال مستقیم» به خریدار را انتخاب کنند که در این صورت نیازی به پرداخت هزینه ارسال و پردازش به دیجی‌کالا نیست. 

 

تمامی این هزینه ها در یک جدول قابل مشاهده است. اگر تغییری در این هزینه ها رخ دهد، قبلا به همه فروشندگان اطلاع رسانی شده و این جدول به روز خواهد شد.

در این جدول هزینه انبارداری کالاها با احتساب ابعاد کالا مشخص شده است. وزن، ابعاد و حجم کالا در هزینه انبارداری محاسبه می شود.

جرایم

مجموعه تخلفاتی که جریمه شامل آنها می شود در این بخش قابل مشاهده است.