سیستم گزارشگری تخلف

گزارشگری تخلف

برقراری شفافیت کامل و رعایت اصول و استاندار‌دهای اخلاقی در محیط کسب‌و‌کار همواره از ارزش‌های دیجی‌کالا بوده است. در این راستا با پیاده‌سازی سیستم گزارشگری تخلف، قدمی موثر برای شفافیت هر چه بیشتر عملیات شرکت برداشته است.

در صورتی که تخلف و تخطی از اصول و ضوابط کاری و اخلاقی در عملیات دیجی‌کالا مشاهده کردید، می‌توانید با استفاده از سیستم گزارشگری تخلف که در ادامه توضیح می‌دهیم، گزارش خود را ارسال کنید تا رسیدگی شود. در نظر داشته باشید که می‌توانید بدون نام و به صورت ناشناس، گزارش را ارسال کنید اما حتما باید اسناد و مدارک معتبر برای رسیدگی را ارائه کنید.

چند نمونه از مواردی که می‌توانید گزارش کنید:

  • ایجاد رانت برای اشخاص خاص

  • سوء استفاده کارکنان از موقعیت، اختیارات و دسترسی‌ها

  • دریافت یا پرداخت رشوه یا هدیه

  • سرقت اطلاعات خصوصی اشخاص

  • فعالیت کارکنان شرکت به عنوان فروشنده

لازم به ذکر است که این سیستم صرفا برای گزارش تخلفات در نظر گرفته شده است، بنابراین خواهشمند است برای ارسال موضوعاتی که به عملیات شرکت مربوط می‌شود (نظیر گزارش کالای غیراصل، قیمت‌گذاری اشتباه، گزارش کالای تکراری و ….) از  سایر فرم‌های مربوط استفاده کنید.

لطفا در نظر داشته باشید که تنها به گزارش‌هایی رسیدگی می‌شود که یک تخلف را اعلام کرده باشند و مدارک معتبر را ارائه دهند.

روش استفاده از سیستم گزارشگری تخلف

برای ارسال گزارش خود، پس از ورود به صفحه گزارشگری تخلف، روی گزینه «گزارشگری تخلف» کلیک کنید.

توجه کنید که گزارش‌تان حتما باید شامل یکی از موارد زیر باشد:

  • ایجاد رانت برای فروشندگان خاص یا برنده شدن در مناقصه

  • سوء استفاده کارکنان از موقعیت، اختیارات و دسترسی‌ها

  • درخواست رشوه یا هدیه

  • سرقت اطلاعات خصوصی

  • فعالیت کارکنان شرکت به عنوان فروشنده

  • سایر موضوعاتی که در تعریف تخلف قرار دارد اما در گزینه‌های بالا به آن‌ها اشاره نشده است.

*  لطفاً از ارسال پیام‌هایی که شامل یکی از موارد بالا نیست، مانند موضوعاتی که به عملیات شرکت مربوط می‌شود (مانند گزارش کالای غیراصل، قیمت‌گذاری اشتباه، گزارش کالای تکراری و ….) و همچنین گزارش تخلفات همکاران دیجی‌کالا بدون ارائه مدارک کافی، خودداری کنید، در غیر این صورت گزارش بررسی نمی‌شود.

پس از کلیک روی گزینه «گزارشگری تخلف» صفحه زیر را می‌بینید. شما می‌توانید گزارش خود را که شامل زمان، مکان و شرح کامل رویداد است درج کنید و اگر مدارک و مستنداتی دارید به آن اضافه کنید. توجه کنید که در بخش دسته‌بندی حتما باید یکی از موارد ذکر‌شده را انتخاب کنید.

همچنین شما می‌توانید در صورت تمایل، اطلاعات تماس خود را که شامل نام، ایمیل و شماره تماس است، وارد کنید. این موضوع می‌تواند رسیدگی به گزارش شما را تسریع کند. اما در صورتی که می‌خواهید ناشناس بمانید با انتخاب گزینه «ناشناس بمانید» هیچ اطلاعات هویتی از شما دریافت نمی‌شود.

در صورت تمایل به ارسال مدارک دیگر یا پیگیری نتیجه گزارش ارسال شده، حساب کاربری ایجاد کنید. برای این کار، پیش از ارسال نهایی گزارش، تیک مربوطه در بخش صندوق پستی امن و تعیین رمز عبور، را انتخاب کنید.

*توجه داشته باشید که در صورتی که حساب کاربری ایجاد نکنید، نمی‌توانید نتیجه گزارش خود را پیگیری کنید.

*پیشنهاد می‌کنیم حتما صندوق پستی امن را ایجاد کنید زیرا در صورتی که گزارش کننده تخلف، گزارش کردن به صورت ناشناس را انتخاب کرده باشد این صندوق، تنها راه ارتباطی تیم تحقیقاتی شرکت با او خواهد بود.

پس از ارسال گزارش، در صورتی که تیک ایجاد «صندوق پستی» را زده باشید، با پیامی که در تصویر زیر می‌بینید، روبرو می‌شوید.

برای پیگیری گزارش ارسال شده یا پاسخ به سوالات احتمالی تیم تحقیقاتی شرکت در خصوص موضوع مطرح شده، در صفحه اول سیستم (تصویر اول) روی گزینه صندوق پستی امن کلیک کرده و با وارد کردن رمز عبوری که در هنگام گزارش ثبت کردید، وارد قسمت مکاتبه با تیم تحقیقاتی شوید.

  • لطفا برای پیگیری‌ گزارش، رمز عبور خود را نگهداری کنید. ارائه رمز عبور برای ورود به سیستم ضروری است.