گزارشی از سومین گردهمایی فروشندگان دیجی‌کالا

سومین گردهمایی فروشندگان دیجی‌کالا

سومین گردهمایی فروشندگان دیجی‌کالا روز دوشنبه بیستم آبان ماه در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

در این مراسم  +۲۰۰۰ فروشنده‌ی منتخب از میان ۳۰ هزار فروشنده‌ی دیجی‌کالا در کنار بنیان‌گذاران و مدیران این فروشگاه اینترنتی حاضر شدند.

اولین سخنران مراسم، حمید محمدی یکی از بنیانگذاران دیجی‌کالا بود که درباره‌ی درستاوردها و برنامه‌های آینده‌ی دیجی‌کالا، مسولیت اجتماعی این شرکت، رشد تعداد کسب‌وکارهای ایرانی در مارکت‌پلیس، تنوع محصولی بالا و اهداف دیجی‌کالا برای ۴ سال آینده صحبت کرد.

حمید محمدی در این رویداد اعلام کرد که  تعداد کاربران اینترنت موبایل از سال ۹۳ تا ۹۷، از ۷ میلیون به ۶۲ میلیون کاربر در ایران رسیده است و از سوی دیگر، تعداد تراکنش‌های آنلاین در ایران نیز از ۵۷ میلیون در سال ۹۲ به بیشتر از ۱.۱ میلیارد تراکنش در سال ۹۷ رسیده است.

محمدی بزرگ‌ترین مسئولیت اجتماعی دیجی‌کالا را حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی می‌داند و در این مراسم اعلام کرد که: «می‌خواهیم همه کسب‌وکارهای ایرانی این توانایی را داشته باشند که با کم‌ترین هزینه، انرژی و به ساده‌ترین شکل، کالای خودشان را به در بازاری به وسعت ایران عرضه کنند. نقش ما به عنوان یک پلتفرم مارکت‌پلیس، توانمند کننده کسب‌وکارها است تا دیگر صنعت‌گر یا تولید‌کننده‌ی ایرانی، دغدغه‌‌ای به جز تولید نداشته باشد.»

حمید محمدی اعلام کرد که دورترین سفارشی که تاکنون دیجی‌کالا تحویل مشتری داده، در روستای پسابندر (جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان) با فاصله‌ای ۱۸۹۴ کیلومتری از تهران بوده است.

رشد تجارت الکترونیک در ایران

سخنرانی بعدی پس از حمید محمدی توسط معاون ارشد بازرگانی دیجی‌کالا “الساندرو دوری” انجام شد. الساندرو از پتانسیل قابل توجه برای افزایش سهم فروش اینترنتی دیجی‌کالا خبر داد و گفت سهم خرده فروشی آنلاین در چین ۲۴ درصد و در آمریکا ۱۵ درصد از کل بازار خرده فروشی است، این سهم در ایران بین ۱ الی ۲ درصد است.

دیجی‌کالا برای همه‌ی ایران

دیجی‌کالا برند ملی ایرانی است که مهم‌ترین وظیفه‌ی خود را حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی می‌داند. در طی این مراسم ویدیوی زیبایی از یک تولیدکننده‌ی صنایع دستی در جنوب کشور پخش شد که مهر تاییدی بر این ادعا بود.

 یلدای شگفت‌انگیز

امسال هم مطابق سال‌های گذشته، دیجی‌کالا کمپین‌ ویژه‌ای برای شب یلدا تدارک دیده که بدون شک پر بازدید ترین رویداد سال خواهد بود.

در این مراسم از تجربیات یلدای سال گذشته صحبت شد و نکات مهمی درباره‌ی آماده‌سازی فروشندگان قبل از کمپین یلدا، ارسال به موقع سفارشات در طول جشنواره و جشنواره‌ی ‌تکمیلی یلدا گفته شد.

 همچنین اعلام شد که یلدای شگفت‌انگیز دیجی‌کالا از ۲۷ الی ۳۰ آذرماه به مدت ۴ روز برگزار خواهد شد.

پس از اتمام سخنرانی مدیران مرکز فروشندگان، مراسم اهدای جوایز به ۸ فروشنده‌ی برتر دیجی‌کالا انجام شد و همچنین طی مراسم قرعه‌کشی به سیزده نفر از فروشندگان حاضر در سالن هدایای ویژه‌ای اهدا شد.

Previous slide
Next slide

کلاس‌های آموزشی

در انتهای مراسم ۳ کارگاه آموزشی با عناوین کارگاه رشد فروش، کارگاه برنامه‌ریزی طرح تجاری مشترک و کارگاه توانمندسازی فروشندگان جدید، توسط کارشناسان دیجی‌کالا برگزار شد.

همزمان با برگزاری این کارگاه‌ها، کارشناسان و مدیران مرکز فروشندگان در سالنی با عنوان پرسش و پاسخ به سؤالات حاضرین یک‌به‌یک پاسخ دادند.

سومین همایش فروشندگان دیجی‌کالا با پذیرایی شام به اتمام رسید.