درخواست خسارت کالاهای مرجوعی

فروشنده عزیز

 در صورتی که نسبت به کیفیت کالای مرجوع شده خود انتقاد دارید و یا آسیبی به کالای شما وارد شده است، می‌توانید آن را پیگیری و نسبت به دریافت خسارت اقدام کنید.

 لطفا پیش از تکمیل این فرم مقاله «آشنایی با شرایط و فرآیند درخواست خسارت کالای مرجوعی» را مطالعه کنید تا فرم خود را صحیح و کامل تکمیل کنید و در سریع‌ترین  زمان پاسخ دریافت کنید.

نکات مهم برای تکمیل فرم درخواست خسارت کالا

۱- لطفا برای هر کالا، فقط یک بار فرم خسارت را تکمیل کنید. ارسال چندین باره درخواست موجب افزایش زمان بررسی کارشناسان دیجی‌کالا و افزایش زمان دریافت پاسخ می‌شود.

۲- در صورتی که پاسخی مبنی بر عدم پذیرش «درخواست خسارت»دریافت کردید، مجددا فرم را تکمیل نکنید. اگر پاسخی که دریافت کردید که مورد قبول شما نبود، از طریق «درخواست پشتیبانی» پنل با ما در تماس باشید.(با انتخاب دسته‌بندی «امور مالی/ خسارت» و موضوع «درخواست و پیگیری خسارت وارد شده به کالا»، درخواست خود را ثبت کنید.)

۳- لطفا توجه کنید، از زمان دریافت کالاهای مرجوعی از انبارهای دیجی‌کالا تا حداکثر ۱۴ روز، می‌توانید درخواست خسارت خود را با تکمیل فرم ثبت کنید. درخواست‌هایی که بعد از ۱۴ روز از دریافت کالا ثبت شوند قابل قبول نیستند. 

۵- حتما برای هر کالا فرمی مجزا تکمیل و ارسال کنید.

۶- لطفا پیش از دریافت کالاهای مرجوعی خود از «انبار مرجوعی مرکزی»، فرم «درخواست خسارت کالای مرجوعی» را تکمیل و ارسال نکنید. در این صورت درخواست شما بررسی نخواهد شد.

۷- لطفا در درج سریال کالا دقت کنید تا کاملا مطابق با کالای مرجوعی باشد. شماره سریال کالا مطابق عکس زیر و شامل عدد و حروف انگلیسی است.

سریال کالا را به یکی از دو روش زیر پیدا کنید:

  • شماره سریال، زیر بارکد کالا که روی لیبل (برچسب نارنجی) قرار دارد، درج شده است. در صورتی که شماره سریال روی برچسب نارنجی ناخوانا است، حتما از همکاران انبار دیجی‌کالا کمک بگیرید تا با استفاده از دستگاه بارکد خوان شماره سریال صحیح را به شما اعلام کنند.
  •  از منوی «گزارشات»، زیر منوی «سفارش‌های نهایی‌شده» در کنار هر کالا می‌توانید شماره سریال آن را مشاهده کنید.

لطفا توضیحات کامل و عکس‌های واضح از کالای خود ارسال کنید و در عکس دلیل نپذیرفتن مرجوعی کالا و خسارت اعلام شده را مشخص کنید تا کارشناسان امکان بررسی سریع‌تر درخواست شما را داشته باشند.

لطفا  در قسمت «دلیل نپذیرفتن مرجوعی» دلیلی که متناسب با وضعیت فیزیکی کالای شما است را انتخاب کنید. متناسب با انتخاب شما درصد خسارت به صورت سیستمی و اتوماتیک انتخاب خواهد شد. بنابراین نیازی به انتخاب درصد خسارت وجود ندارد. در نظر داشته باشید به منظور بالا بردن سرعت رسیدگی به درخواست‌های شما، همکاران «خدمات پس از فروش» پس از دریافت کالای مرجوعی از خریداران، میزان خسارت وارد شده به آن کالا را با دقت بررسی و رتبه‌بندی کردند.