داروخانه‌ها چگونه می‌توانند در دیجی‌کالا بفروشند؟

همزمان با شروع همه‌گیری کرونا، دیجی‌کالا در راستای مسئولیت اجتماعی خود و برای حفاظت از سلامت کاربرانش امکان خرید آنلاین مکمل‌های تغذیه‌ای و دارویی را از داروخانه‌ها ایجاد کرد. اکنون که بیش از ۳ سال از این امکان می‌گذرد، با افتخار  اعلام می‌کنیم که با همکاری داروخانه‌های معتبر سراسر کشور توانستیم امکان خرید کالای سلامت محور را حتی برای دورترین نقاط ایران فراهم کنیم. رسالت داروخانه آنلاین دیجی‌کالا در عمل به مسئولیت اجتماعی خود این است تمامی مردم ایران‌زمین به مکمل‌ها و کالاهای سلامت محور که شاید در شهر خود پیدا نکنند، دسترسی داشته باشند.

اگر شما هم به عنوان یک داروخانه قصد همکاری با دیجی‌کالا و افزایش فروش خود را دارید لطفا در این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط و مدارک لازم برای همکاری داروخانه‌ها با دیجی‌کالا

  • اولین و مهم‎‌ترین شرط، داشتن  «مجوز فروش اینترنتی داروخانه» است. دقت داشته باشید که مجوز باید اعتبار زمانی داشته باشد. (داروخانه‌هایی که مجوز فروش اینترنتی دارند صرفا می‌توانند کالاهای بهداشتی، آرایشی و مکمل‌های تغذیه‌ای، شیرخشک، فرآورده‌های طبیعی و سنتی، ملزومات  مصرفی  پزشکی دارای مجوز از سازمان غذا و دارو را از طریق اینترنت بفروشند.)

در صورتی که مجوز فروش آنلاین ندارید، دستورالعمل زیر را برای دریافت مجوز  از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مطالعه کنید.

  • فعال بودن نماد الکترونیک با ذکر شماره مجوز فروش الکترونیکی داروخانه (نماد الکترونیک باید روی سایت داروخانه قابل مشاهده و دارای اعتبار باشد.)
  • پروانه تاسیس داروخانه
  • پروانه مسئول فنی داروخانه

مراحل شروع همکاری با دیجی‌کالا

  1. پس از تهیه مدارکی که در بالا عنوان کردیم، ابتدا فرم درخواست همکاری با داروخانه آنلاین دیجیکالا را تکمیل و مدارک خود را در فرم بارگذاری کنید.
  2. در مرحله بعد کارشناسان دیجی‌کالا مدارک را بررسی می‌کنند، پس از تایید مدارک، قرارداد بین داروخانه و دیجی‌کالا بسته می‌شود. (قرارداد به صورت چاپ‌شده به آدرس شما ارسال می‌شود.)
  3. در این مرحله لازم است به عنوان یک فروشنده حقیقی، پنل فروشندگی خود را در دیجیکالا ایجاد کنید. (لازم به ذکر است که اگر داروخانه شما پروانه حقوقی و روزنامه رسمی دارد باید به عنوان فروشنده حقوقی ثبت‌نام کنید.)
  4. بعد از امضای قرارداد، فردی که قصد دارد پنل فروش را در دیجی‌کالا اداره کند در دو وبینار آموزشی شرکت می‌کند. یکی از این وبینارها شما را با فرآیندهای فروش در دیجی‌کالا آشنا می‌کند و دیگر وبینار به شما آموزش می‌دهد که کالای خود را چگونه مستقیم برای خریداران ارسال کنید. (در نظر داشته باشید داروخانه‌ها نمی‌توانند کالاهای خود را به انبارهای دیجی‌کالا تحویل دهند در نتیجه ارسال توسط دیجی‌کالا اتفاق نمی‌افتد بلکه تنها این امکان برای آن‌ها فراهم است که سفارش‌های خریداران را به صورت مستقیم برای آن‌ها ارسال کنند. در شهری که داروخانه حضور دارد می‌تواند از پیک برای ارسال کمک بگیرد و در سایر شهرها نیز می‌تواند از طریق پست اقدام کند.)
  5. لطفا دقت داشته باشید پس از ثبت‌نام در پنل، پیام شرکت در وبینار آموزشی را مشاهده می‌کنید، همچنین برای شرکت در وبینار «ارسال توسط فروشنده» همکاران دیجی‌کالا از طریق ایمیل و قسمت پیام‌های پنل با شما در ارتباط هستند.

مزایای فروش در دیجی‌کالا

علاوه بر مزایایی که در پاراگراف‌های بعدی به آن‌ها می‌پردازیم، لازم است در ابتدا به این نکته مهم اشاره کنیم که کمیسیون دیجی‌کالا برای مکمل‌های غذایی و دارویی در مقایسه با سایر گروه‌های کالایی بسیار اندک است.

از سوی دیگر با توجه به اینکه ارسال توسط خود داروخانه انجام می‌شود، شما می‌توانید هزینه ارسال را  در پنل خود برای خریدار تعریف کنید تا در زمان ثبت سفارش هزینه از او دریافت شود، بنابراین هزینه‌های ارسال و پردازش را که برای شرایط «ارسال توسط دیجی‌کالا» است، پرداخت نمی‌کنید.

علاوه بر کاهش هزینه‌های فروش، شما در فروشگاهی ۲۴ ساعته کالاهای خود را عرضه می‌کنید که روزانه میلیون‌ها بازدید و خریدار از سراسر ایران دارد، بی‌شک با این شرایط شاهد افزایش چشمگیر فروش‌تان خواهید بود. همچنین برند شما بیشتر دیده می‌شود و آگاهی مخاطبان از حضور شما بیشتر خواهد شد.

همچنین در این مسیر همکاران دیجی‌کالا برای آموزش فروش آنلاین، افزایش فروش و شرکت در کمپین‌های تبلیغاتی مختلف با شما همراه هستند.

علاوه براین مزایا، داروخانه شما در مسیر مسئولیت اجتماعی با دیجی‌کالا همگام می‌شود تا تمامی هم‌وطنانمان در سراسر ایران به امکانات و کالاهای بهداشتی و سلامت محور دسترسی داشته باشند.