تبلیغات پیامکی دیجی‌کالا چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات پیامکی دیجی‌کالا

تکنولوژی تبلیغات یا AdTech به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی خود را به صورت‌ هدفمند اجرا کنند و از این طریق هزینه‌های بازاریابی را کاهش دهند. استفاده از داده‌هایی مثل سوابق جستجو یا خرید کاربران باعث می‌شود هر تبلیغ به مخاطبانی ارائه شود که تمایل خود به خرید محصول مورد نظر و مرتبط را در گذشته نشان داده‌اند.

برای مثال: کسانی که سابقه خرید خودکار و اتود را دارند، مخاطبان مناسبی برای تبلیغ دفتر یا سررسید هستند.

با استفاده از خدمات تبلیغات پیامکی دیجی‌کالا، شما فروشندگان عزیز می‌توانندبه خریدارانی که قبلا کالایی مشابه کالای شما را در وب‌سایت دیجی‌کالا جستجو کرده یا خریده‌اند،پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. همچنین می‌توانید مخاطبانی را هدف قرار دهید که رفتارهای خاصی مانند پاسخ مثبت به تخفیف، نشان داده‌اند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا با مزایای تبلیغات پیامکی در دیجی‌کالا بیشتر آشنا شوید.

چرا باید از تبلیغات پیامکی دیجی‌کالا (ادورج) استفاده کنیم؟

استفاده از خدمات تبلیغات پیامکی به‌صرفه و در عین حال بسیار کارآمد است، از مهمترین دلایل استفاده از این خدمات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کاهش هزینه‌های بازاریابی:

با استفاده از تبلیغات پیامکی هوشمند، ابتدا مخاطبان مناسب یک کمپین تبلیغاتی شناخته شده و سپس کمپین اجرا می‌شود. بنابراین دیگر نیاز نیست که هزینه زیادی برای نمایش تبلیغ به تعداد زیادی خریدار که ممکن است بعضی از  آن‌ها مخاطب شما نباشند و یا علاقه‌ای به محصول شما نداشته باشند، بپردازید. همچنین شما فقط به ازای تعداد  پیامکی که ارسال می‌شود، هزینه پرداخت می‌کنید و داده‌های آن را به صورت شفاف در پنل خود مشاهده می‌کنید.

  • بهبود نرخ تبدیل بازدید به فروش:

در تبلیغات پیامکی هوشمند، مخاطبان تبلیغات شما بر اساس داده‌های موجود انتخاب می‌شوند و تنها کسانی تبلیغ شما را دریافت می‌کنند که در گذشته محصولی مرتبط یا مشابه را خریده‌اند. این اتفاق باعث می‌شود نرخ تبدیل بازدید از کالا به فروش افزایش پیدا کند. 

  • جلوگیری از ایجاد حس منفی در مخاطب:

کاربران امروز از مشاهده تبلیغات پرتعداد و بی‌ارتباط به علاقه‌شان، حس منفی می‌گیرند و این حس منفی ممکن است به ایجاد تصویر منفی از برند در ذهن آن‌ها منجر شود. با تبلیغات پیامکی دیجی‌کالا می‌توانید تبلیغ‌تان را به مخاطبان هدف خود نشان دهید که به دنبال خرید کالاهای شما هستند.

  • هدف‌گیری مخاطبان به صورت هوشمند:

با استفاده از خدمات تبلیغات پیامکی دیجی‌کالا این امکان را دارید که به صورت هوشمند و هدفمند مخاطبان تبلیغات خود را انتخاب کنید. تعدادی از اهدافی که می‌توانید کمپین تبلیغات خود را بر آن اساس تعریف کنید:

  • فروش به مشتریانی که محصولات شما را دیده‌اند اما خرید نکردند.
  • فروش به مشتریانی که علاقمند به خرید کالاهای تخفیف‌دار هستند.
  • جذب مشتریان جدیدی که کالاهای مشابه شما را از فروشندگان دیگر خریده‌اند.
  • فروش مجدد محصولات به مشتریان قبلی
  • معرفی محصولات و فروشگاه من به خریداران احتمالی

چه فروشندگانی می‌توانند از تبلیغات پیامکی استفاده کنند؟

زمانی که  بازدید از یک کالا زیاد اما فروش آن کم است، تبلیغات پیامکی می‌تواند ابزار موثری باشد. همچنین در صورتی که قصد دارید با ارائه تخفیف، مشتریان را ترغیب به خرید کنید، پیامک ابزار کارآمدی است.

شما می‌توانید از طریق پنل فروشندگی خود (منوی بازاریابی> گزینه تبلیغات> تبلیغات پیامکی ) وارد پنل تبلیغات پیامکی ادورج شوید و سپس با توجه به گروه هدفی که خریدار کالاهای شما هستند از بین دسته‌‌بندی‌های موجود، گروه مناسب را انتخاب و کمپین‌های هدفمند پیامکی خود را اجرا کنید.

همچنین می‌توانید به صورت پیشرفته، گروه هدف خود را  انتخاب کنید. ویژگی‌هایی مانند مبلغ سبد خرید، تاریخ آخرین خرید یا رفتار‌هایی مانند انتخاب یا خرید کالاهای شما فیلترهایی است که می‌توانید برای دسته‌بندی مخاطبان پیامک تبلیغاتی خود انتخاب کنید. دقت داشته باشید فقط برای کالاهایی که برنده بای‌باکس هستند می‌توانید تبلیغات پیامکی ارسال کنید.

برای آشنایی دقیق با مراحل ساخت کمپین تبلیغات پیامکی در دیجی‌کالا، کلیک کنید.