احراز هویت فروشندگان حقیقی توسط «سازمان ثبت احوال کشور»

فروشندگان عزیزی که به عنوان فرد حقیقی برای  همکاری با دیجی‌کالا ثبت‌نام کردند، باید توسط «سازمان ثبت احوال کشور» و از طریق سامانه هویت و دسترسی ایرانیان (هدا) احراز هویت شوند. فعال شدن پنل فروشندگی شما منوط به احراز هویت است و در صورتی که مراحل ثبت‌نام‌تان به اتمام برسد اما احراز هویت را انجام ندهید، امکان درج کالا و فروش را ندارید. در این مقاله مسیر انجام احراز هویت در سامانه هدا را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

هویت فروشندگان حقوقی با توجه به مدارک ارسالی هنگام ثبت‌نام (روزنامه رسمی، گواهی مالیات بر ارزش افزوده و …) احراز می‌شود و نیازی به ثبت در سامانه ثبت احوال نیست.

پیش از آنکه مسیر را مرور کنیم، لطفا دقت داشته باشید:

  • فرآیند احراز هویت باید بر اساس اطلاعات صاحب پنل فروشندگی در دیجی‌کالا باشد در صورتی که اطلاعات فرد دیگری را  وارد کنید، احراز هویت شما تایید نمی‌شود.
  • پس از اولین ورود به پنل فروشندگی در دیجی‌کالا تنها ۷ روز فرصت دارید تا احراز هویت را انجام دهید. در غیر این‌صورت پس از ۷ روز دسترسی شما به پنل مسدود می‌شود.

برای احراز هویت در سامانه هدا باید مطابق مراحل زیر اقدام کنید :

۱- پس از ورود به پنل و روبرو شدن با پیام «احراز هویت انجام نشده است» روی گزینه «احراز هویت حساب کاربری» کلیک کنید.

 ۲- سپس وارد سامانه ثبت احوال می‌شوید. در صورتی که قبلا در سامانه ثبت‌نام کرده‌اید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید در غیر این‌صورت گزینه «ثبت نام شهروند جدید» را انتخاب کنید.

۳-پس از آن فرمی برای شما باز می‌شود (مطابق تصویر زیر)  اطلاعات درخواستی را تکمیل کنید و در آخر پس از وارد کردن کد امنیتی روی گزینه «ادامه» کلیلک کنید. در نظر داشته باشید شماره موبایلی که در این صفحه وارد می‌کنید باید به نام صاحب پنل باشد.

لطفا دقت داشته باشید، در این مرحله باید اطلاعات صاحب پنل فروشندگی در دیجی‌کالا را در این صفحه تکمیل کنید.اگر اطلاعات فرد دیگری را  وارد کنید، احراز هویت شما تایید نمی‌شود.

۴-در مرحله بعد باید کد ارسال شده به موبایل خود را در قسمت رمز یکبار مصرف وارد کنید و پس از تکمیل کد امنیتی روی  گزینه «ادامه» کلیک کنید.

۵- در آخر نتیجه احراز هویت از سازمان ثبت احوال کشور را  که شامل نام، نام‌خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولدتان  است، مشاهده می‌کنید. لطفا این اطلاعات را با دقت مطالعه کنید و در صورت صحیح بودن گزینه «بله تایید میکنم» را انتخاب کنید. در صورتی که اطلاعات شما صحیح نبود با انتخاب گزینه «تلاش مجدد» می‌توانید نسبت به تصحیح آن اقدام کنید.

با طی کردن این مراحل احراز هویت شما با موفقیت انجام شده است.

لطفا دقت داشته باشید پس از ثبت‌نام در دیجی‌کالا و اولین ورود به پنل فروشندگی‌تان، تنها هفت روز فرصت دارید، فرآیند احراز هویت را به پایان برسانید، در غیر این‌صورت پس از ۷ روز دسترسی شما به پنل فروشندگی‌تان مسدود می‌شود.