تاثیر مثبت راهنمای سایز در فروش اینترنتی پوشاک
تاثیر مثبت راهنمای سایز در فروش اینترنتی پوشاک

تاثیر راهنمای سایز در فروش پوشاک

کوچک، متوسط و بزرگ!

این نوع اندازه‌گیری خیلی کلی‌ به نظر می‌رسد!  شاید تا به‎حال برایتان پیش آمده که لباسی را از فروشگاه اینترنتی و صرفا با سایزی که روی آن کالا نوشته شده خریده باشید یا دوستتان برای خرید از یک حراجی لباس سایزتان را پرسیده و لباسی را برایتان خریده و متاسفانه در هر دو صورت لباس اندازه‌تان نبوده است. این مشکل برای خیلی از ما حتی در خرید از فروشگاه فیزیکی هم پیش آمده، اما شانس بروز این خطا در فروشگاه آنلاین بیشتر است.

معمولا خیلی از تولیدکننده‌های پوشاک در هر شهر یا کشوری با توجه به نیاز جامعه و متناسب با میانگین اندازه‌ی ساکنین همان منطقه، از سیستم خاصی برای سایزبندی لباس‌ها استفاده می‌کنند، همچنین برش و دوخت خیاط‌ها هم متفاوت است. بنابراین مشتریان هنگام خرید آنلاین به مقیاس نیاز دارند. آن‌ها نمی‌توانند اعتماد کنند که سایز لباسی که انتخاب می‌کنند برایشان مناسب است یا نه و با داشتن مرجعی مناسب برای مقایسه‌ی سایز لباس با وضعیت جسمانیشان با خیال راحت به‌صورت غیرحضوری خرید کرده و از خریدشان لذت می‌برند.

  • شما به عنوان فروشنده‌ی کالا، می‌توانید اعتماد مشتریان را برای خرید آنلاین افزایش دهید.

به‌طور کلی سه سیستم سایزبندی اصلی در دنیا وجود دارد. سیستم آمریکایی (US)، اروپایی (EU) و انگلیسی (UK)، البته جدیدا سیستم‌های دیگری هم به این مجموعه اضافه شده‌، اما هم‌چنان، بیشتر تولیدی‌های پوشاک در سراسر دنیا از همین سه نوع استفاده می‌کنند.

ثبت راهنمای سایز

همان‌طور که بالا هم اشاره کردیم این نوع سایزبندی خیلی کلی‌ست و قطعا برای مشتری سخت است لباسی را بخرد که فقط امیدوار است سایزش مناسب باشد. برای تجربه‌ی خرید موفق مشتری و به حداقل رساندن کالاهای مرجوعی بهتر است فروشندگان پوشاک، فرم مخصوص اندازه‌گیری و سایزبندی برندشان را تکمیل کنند تا مشتری بتواند با دقت بیشتر خریدش را انجام دهد.

کافیست فرم‌های موجود در پایین صفحه را تکمیل کرده و با عنوان راهنمای سایز برای ما ارسال کرده تا جدول راهنمای سایز در صفحه‌ی محصول‌تان قرار گیرد. مشتریان می‌توانند با کلیک روی آیکون راهنمای سایز، جدول اطلاعات پوشاک موردنظرشان را مشاهده کنند.

در تکمیل جدول راهنمای سایز به این نکات توجه کنید:

  • جدول اکسل مربوط به برندتان را دانلود کنید.

  • به هیچ‌وجه ساختار جدول را تغییر ندهید.

  • جدول تکمیل شده را به آدرس ایمیل LQA@digikala.com ارسال کنید.

  • ایمیل را با عنوان (موضوع) راهنمای سایز ارسال کنید.

 

اندازه‌های مورد نیاز در خرید لباس

 ۱ . لباس مردانه

سایز بالا تنه: دور سینه، دور کمر، دور باسن، سایز لباس

سایز پایین تنه: فاصله فاق تا لبه شلوار، دور باسن، دور کمر، سایز لباس

۲ . لباس زنانه

سایز بالا تنه: دور سینه، دور کمر، دور باسن، سایز لباس

سایز پایین تنه: فاصله فاق تا لبه شلوار، دور باسن، دور کمر، سایز لباس

۳ . لباس کودک

سایز، سن، قد، وزن

سایز ۰- ۲ سال برای گروه کالایی مربوط به نوزاد است.

سایز ۲-۱۸ سال برای گروه کالایی مربوط به دخترانه و پسرانه است


اندازه‌های مورد نیاز در خرید کفش

برای هر سه سیستم سایزبندی (US/UK/EURO) اندازه طول کف پا

برای استفاده از راهنمای سایز در صفحه‌ی محصولاتتان حتما به این نکته توجه کنید که برندتان باید در دیجی‌کالا ثبت شده باشد و امکان استفاده از راهنمای سایز برای محصولاتی که با برند متفرقه به فروش می‌رسند، وجود ندارد. در واقع هر راهنمای سایز مخصوص یک برند است.

اگر فروشنده‌ی پوشاک هستید بهتر است برندتان را در دیجی‌کالا ثبت کنید و اگر ثبت نکرده‌اید جهت راهنمایی بهتر مشتریان، پیشنهاد می‌کنیم راهنمای تصویری سایزبندی محصولاتتان را مانند نمونه‌ی زیر در تصاویر آلبوم قرار دهید.

 

click-me-excel-mu

 click-me-excel-mun

click-me-excel-wuclick-me-excel-wun

click-me-excel-shoes

click-me-excel-baby