آنچه باید در مورد ثبت برند در دیجی‌کالا بدانیم

در دنیای تجارت الکترونیک برندها نقش مهمی در تصمیم‌گیری مشتریان دارند. در دیجی‌کالا نیز این شرایط فراهم شده است که محصولات‌تان را با نام تجاری خود درج و ارائه کنید. نام برند در وب‌سایت دیجی‌کالا، پایین نام محصول نمایش داده می‌شود.

چگونه برند خود را در دیجی‌کالا ثبت کنیم؟

زمانی که می‌خواهید کالای‌تان را درج کنید، اگر نام تجاری شما از قبل در سیستم دیجی‌کالا ثبت شده است، می‌توانید همان نام را انتخاب کنید اطمینان حاصل کنید که برند انتخاب شده در فیلد برند، دقیقا برند کالایی است که قصد فروش آن را دارید. برند مورد نظر شما باید در همان گروه کالایی که قصد درج کالا را دارید، ثبت شده باشد. 

اگر برندی برای کالای خود انتخاب می کنید، آن برند باید روی حداقل یکی از تصاویر کالا در آلبوم وجود داشته باشد، چنانچه در تصاویر کالا برند دیده نشود و شما در فیلد برند، برندی برای کالا انتخاب کرده باشید، کالا تایید نمی‌‌شود. 

در‌صورتی‌که محصول شما برند خاصی ندارد برند متفرقه را انتخاب کنید.

اگر برند مورد نظر شما در پنل وجود ندارد یا به گروه کالایی مورد نظر شما تخصیص داده نشده است، می‌توانید هنگام درج کالا با استفاده از گزینه «درخواست برند جدید» نسبت به ثبت یا تخصیص برند اقدام کنید.

نکته:

اگر هنوز برندتان را در پنل ثبت نکرده‌اید، دقت کنید که نام برند دیگری را به اشتباه انتخاب نکنید چون پس از تایید کالا نمی‌توانید نام برند را تغییر دهید.

اگر برند شما از قبل در پنل وجود داشته و فقط نیاز است به گروه کالایی مورد نظر تخصیص داده شود، درخواست شما به صورت خودکار پذیرفته شده و می توانید به درج کالا ادامه دهید.

 

نکته:

در صورتی که برند مدنظر شما قبلا ثبت شده و می‌خواهید آن را به گروه کالایی اختصاص دهید ولی برند خود را در قسمت برند پیدا نکردید، لطفاً طبق توضیحات زیر عمل کنید:

۱ . ابتدا دکمه «ایجاد برند جدید» را زده و نام برند را تایپ کنید.

۲ . در صورتی که برند پیدا شد روی آن کلیک کنید.

۳ . لوگو و شرح برند یافت شده را با برند درخواستی خود مطابقت دهید و در صورت تطابق، گزینه «افزودن برند به گروه کالایی» را انتخاب کنید.

اگر برند مورد نظر شما در پنل وجود ندارد، باید پس از تکمیل فرم درخواست برند جدید، منتظر بمانید تا کارشناسان دیجی‌کالا، اطلاعات ارسالی را بررسی کنند. ۲۴ تا ۷۲ ساعت پس از تکمیل فرم ایمیلی مبنی بر تایید یا عدم تایید درخواست به آدرس ایمیل ثبت‌شده در پنل شما، ارسال خواهد شد.

در‌صورتی‌که اطلاعات ارسالی کامل باشد برندتان ثبت خواهد شد و با مراجعه به پنل‌تان و جست‌و‌جوی برند می‌توانید به درج کالا ادامه دهید.

نکته: لطفا درخواست خود را برای گروه‌های مختلف کالایی چندین بار ارسال نکنید، زمانی که برند شما ثبت شود می‌توانید برای سایرگروه‌های کالایی مرتبط نیز استفاده کنید.

برای ثبت نام تجاری جدید مراحل زیر را طی کنید:
  • نام برندتان را هم فارسی هم انگلیسی بنویسید.
  • تصویر لوگوی برندتان را با پس زمینه‌ سفید رنگ، در ابعاد ۶۰۰×۶۰۰ پیکسل و فرمت PNG بارگذاری کنید.
  • شرح برند را که شاکل تاریخچه و تنوع محصولات‌ است (بین ۷۰ تا ۱۰۰ کلمه) ارسال کنید.
  • برای ثبت برند ایرانی در دیجی‌کالا حتما باید برگه ثبت برند یا لینک سایت قوه قضاییه داشته باشید و تصویر یا لینک آن را در فرم ارسال کنید.

  • برندهای ایرانی که گواهی ثبت علامت تجاری ندارند، ثبت نمی‌شوند. (برای ثبت برند، اظهار‌نامه‌ یا گواهی تقاضای ثبت علامت قابل قبول نیست و حتما باید گواهی ثبت برند یا لینک ثبت‌شده برند در سایت قوه قضاییه را ارسال کنید.گواهی ثبت برندی که بدون عنوان باشد نیز قابل قبول نیست.)
  • برای ثبت برند خارجی در دیجی‌کالا باید لوگو و لینک سایت معتبر خارجی را در فرم وارد کنید.
  • نکته: برای ثبت برند خارجی، در صورتی که برند مورد نظرتان سایت رسمی ندارد، می‌توانید لینک محصولات برند را در سایت آمازون یا علی بابا به جای لینک سایت برند بارگذاری کنید. توجه کنید سایت رسمی خارجی برند سایتی است که شماره تماس و آدرس داشته باشد.

شما می‌توانید برند خود را به صورت انحصاری در دیجی‌کالا عرضه کنید برای این کار لازم است ۹۰ روز از ثبت برندتان در دیجی‌کالا بگذرد. سپس از طریق «پشتیبانی آنلاین» اقدام کنید.

برای این درخواست، پس از ورود به پنل و انتخاب منوی پشتیبانی آنلاین، گزینه ثبت درخواست پشتیبانی را انتخاب کنید، سپس از میان دسته‌بندی‌ها، «سفارش/محموله/ انبار» و از میان موضوعات «سایر درخواست‌ها» را انتخاب کنید و درخواست خود را ارسال کنید.